'Sold out' en l'edición més ambiciosa del Festival de Teatre Clàsic de Peníscola

'Sold out' en l'edición més ambiciosa del Festival de Teatre Clàsic de Peníscola
30 de Juliol de 2018

La Diputació de Castelló ha consolidat el Festival de Teatre Clàssic Castell de Peníscola en l'elit de les arts escèniques amb la seua vint-i-unena edició més ambiciosa en concloure anit amb 'sold out' en les seues vuit representacions

30 de juliol de 2018. La Diputació de Castelló ha consolidat el Festival de Teatre Clàssic Castell de Peníscola en l'elit de les arts escèniques amb la seua vint-i-unena edició més ambiciosa en concloure anit amb 'sold out' en les seues vuit representacions. Un total de 300 butaques venudes cada nit i un seguiment multitudinari a l'acte inaugural amb teatre en el carrer constaten l'espectacular acollida de la 21 edició amb més de 2.500 persones. La segona representació anit de 'Nerón', a càrrec de la companyia Secuencia3 i coproduïda pel Festival Internacional de Teatro Clásico de Mérida, va ser el passador d'or a una edició “històrica”, tal com l'ha qualificat ja el vicepresident primer i diputat de Cultura, Vicent Sales.

“Al seu dia apostarem pel Festival de Teatre Clàssic Castell de Peníscola com un dels esdeveniments estratègics que impulsa la Diputació per a promocionar la marca turística provincial, i tant el públic com els mitjans de comunicació i sector de les arts han respost”.

Un renovat Castell de Peníscola gràcies al Pla director executat per la Diputació de Castelló, ha estat el millor enclavament patrimonial des que el 6 de juliol començara aquest exclusiu cicle teatral, que segueix l'estela d'altres referents a Espanya i que s'ha posicionat com el màxim precursor del turisme cultural i de l'oferta complementària de qualitat al turisme de la província en la temporada estival.

“Tal com va dir el president Moliner el dia de la seua presentació, l'objectiu era fer triomfar aquest festival a l'uníson del gran emblema històric, turístic i cultural de Castelló com és el Castell de Peníscola i avui podem afirmar que estem aconseguint-ho. Estem portant al màxim nivell de qualitat l'experiència única que oferim a les visites fins a estar en l'elit de la cultura nacional”.

Cal recordar que un dels eixos fonamentals del Pla director del Castell de Peníscola, en el què la Diputació invertirà 4,5 milions d'euros, era augmentar l'aposta pel Festival de Teatre Clàssic com patrimoni cultural i eina de promoció turística.

Una ambiciosa programació amb un gran elenc d'obres i actors

Tal com ha recordat Sales “a l'objectiu que plasmem en el Pla director respon una major inversió per part del Govern provincial per a portar obres com les que hem disfrutat a Peníscola aquest estiu, de la talla de Marco Aurelio, coproducció del Festival Internacional de Teatre Clàssic de Mèrida; la Comedia Aquilana, interpretada per la Compañía Nacional de Teatro Clásico; o Nerón, interpretada pels coneguts actors Raúl Arévalo i Itzíar Miranda i que va fer vibrar el públic per a deixar el millor sabor de boca d'aquesta iniciativa”.

Una de les claus de l'èxit del Festival de Teatre Clàssic de Peníscola ha estat la perfecta conjunció de la qualitat, prestigi i innovació en la seua programació. L'espectacle 'Dioses i monstruos' que va discórrer pels carrers del nucli antic amb la Companyia Clàssics Contemporanis i coproduït pel Festival Internacional de Teatro Clásico de Mérida va ser una altra de les empremtes inoblidables que ha deixat aquesta edició del festival.

Una altra de les qüestions millor valorades ha estat la modernització de l'activitat cultural del castell, amb majors facilitats que es donen a les visites per a planificar la seua experiència i adquirir les entrades i consultar la informació a través de la web https://castelldepeniscola.dipcas.es/

Descubrir Castelló a través d'una oferta complementària de qualitat

És important assenyalar el treball que està realitzant el Govern provincial per a generar activitats través de la cultura, la literatura, la música i l'esport, una oferta complementària de qualitat que dinamitze amb noves oportunitats la província alhora que genere prescriptors turístics dels nostres municipis.

Exemple d'això és el Festival de Teatre Clàssic de Peníscola, en literatura amb els guardons Lletres de la Mediterrània, en esports amb els 400 esdeveniments de Castelló Escenari Esportiu o amb la música amb Castelló Terra de Festivals. Un esforç per constituir en aquests esdeveniments autèntics elements troncals de promoció de la província a tot el món.

Cal recordar que la Diputació de Castelló invertirà 400.000 euros a generar activitats culturals de primer nivell en el Castell de Peníscola durant 2018.