Ruth Sanz defensa en el Congrés d'Arts Escèniques el canvi de gestió cultural de la Diputació de Castelló

Ruth Sanz defensa en el Congrés d'Arts Escèniques  el canvi de gestió cultural de la Diputació de Castelló
14 d'Octubre de 2020

La diputada provincial assenyala que l'objectiu és “garantir que tant els municipis grans com els més xicotets tinguen les mateixes condicions en l'hora d'accedir a la cultura en tots els seus formats”

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha format part hui de l’elenc de veus destacades que han participat en el Congrés d’Arts Escèniques de Castelló, el qual es desenvoluparà fins a demà dijous a la capital de la Plana amb un únic punt de debat: l’estat del sector cultural valencià en temps de coronavirus i les seues expectatives de futur.

Sanz, com a representant de la Diputació de Castelló, ha avançat que l’objectiu de la Nova Diputació “és clar: es tracta de canviar el model de gestió cultural portat a terme fins ara en aquesta institució a fi de democratitzar la política de programació cultural, garantint que tant els municipis grans com els més menuts tinguen les mateixes condicions a l’hora d’accedir a la cultura en tots els seus formats”.

Així mateix, la diputada ha defensat “la força de la cultura” com a instrument de dinamització social i econòmica i ha apostat “per retornar-la dins de les possibilitats a tots els carrers dels nostres pobles” i donat alè al sector, molt afectat per la crisi, “perquè tot açò passarà i ací estarà la vostra Diputació”. En aquest sentit ha posat en valor “el diàleg fluid amb la indústria per a poder oferir una millor programació als nostres pobles”, ja que des de fa mesos s’està treballant ja en aquest nou model de contractació cultural.

Ruth Sanz s’ha mostrat segura que “amb les noves polítiques culturals de la Diputació farem revitalitzar social i culturalment els 135 municipis de la província i a dinamitzar la seua economia, aportant un valor afegit a les nostres localitats que ja de per sí compten amb un atractiu infinit”. En aquest sentit, ha defensat que, amb les dades en la mà, “podem dir que consumir cultura és segur”.