Promovem en l'Arenal Sound el turisme lliure de comportaments sexistes

Promovem en l'Arenal Sound el turisme lliure de comportaments sexistes
4 d'Agost de 2018

La Diputació de Castelló promou aquests dies en l'Arenal Sound el turisme i l'oci respectuosos, lliures de comportaments sexistes, a través de la campanya #CSTerradeFestivals amb la què impulsa el turisme de festivals a la província

4 d'agost de 2018. La Diputació de Castelló promou aquests dies en l'Arenal Sound el turisme i l'oci respectuosos, lliures de comportaments sexistes, a través de la campanya #CSTerradeFestivals amb la què impulsa el turisme de festivals a la província. I és que el Govern provincial ha introduït enguany per primer vegada en els plecs de contractació del patrocini d'aquests macroesdeveniments una bateria de requeriments relacionats amb la conscienciació i prevenció de comportaments sexistes. Cal tindre en compte que la Diputació ha augmentat en 2018 un 25% el patrocini d'aquests macrofestivals fins a aconseguir els 500.000 euros per a potenciar-los com a grans plataformes de turisme internacional i generadors d'oportunitats econòmiques i laborals a la província. Concretament, el patrocini de l'Arenal Sound suposa una aportació provincial de 165.000 euros.

El vicepresident de la Diputació i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “tant des del Govern provincial com des de l'organització dels festivals volem que aquests macroesdeveniments continuen sent sinònim de riquesa per a la nostra terra amb la seua base de qualitat i professionalitat en la seua organització com sempre ho han estat des de fa tants anys. És per això que aquests requisits han estat molt ben acceptats pels festivals que ja estaven treballant en aqueix sentit, i no fem més que sumar esforços per a previndre qualsevol tipus de comportament sexista”.

Concretament, els requeriments de la Diputació en aquest sentit es refereixen a tres línies d'actuació concreta. En primer lloc, la redacció d'un pla d'oci no sexista que s'entregarà al personal contractat per l'empresa organitzadora del festival i es distribuirà també a les distintes empreses proveïdores. En segon lloc, la creació d'un punt Violeta dins del festival amb agents d'igualtat on puguen assistir les persones que hagen patit algun tipus d'agressió sexual dins del festival. I en tercer lloc, la realització d'una campanya de sensibilització adreçada al públic assistent al festival per a evitar-hi qualsevol tipus d'agressió sexista.

'Castelló Terra de Festivals' reverteix en 60 milions a la província

L'aposta per reforçar la marca 'Castelló Terra de Festivals' és ja un eix estratègic dins de la gestió del Govern provincial per la gran repercussió que té en la dinamització de l'economia castellonenca i el seu abast com a gran aparador turístic al món.

Tant és així que els grans festivals celebrats a la província van deixar en 2017 una empremta de més de 60 milions d'euros d'impacte econòmic que va suposar la creació de més de 2.200 llocs de treball. Per a enguany l'objectiu que es planteja la Diputació és el de mantindre i inclús millorar aqueixes xifres que vénen complementades, a més, per desenes de festivals culturals que recolza la Diputació als municipis de la província durant tota la temporada estival i que conformen una atractiva oferta complementària que afigen qualitat a la destinació turística provincial.

Gran plataforma promocional per al turisme de Castelló a Europa

D'acord amb aqueix potencial dels grans festivals, la Diputació està duent a terme un intens pla promocional de #CSTerradeFestivals en 25 fires turístiques i set països com a llançadora internacional del turisme de Castelló.

“Milers de persones de tot el món han conegut la nostra província a través d'un gran festival. El nostre treball és multiplicar aqueix gran altaveu que són els festivals per a donar-nos a conéixer i després fidelitzar aqueixos turistes perquè la província de Castelló passe a formar part de les seues vides com a destinació vacacional”, ha indicat Martínez.

És per això que enguany el Govern provincial està implementant accions promocionals de festivals en esdeveniments turístics del Regne Unit, França, Bèlgica, Alemanya, Irlanda, Polònia i Romania, a més d'haver abanderat el turisme de festivals en els fòrums turístics més importants d'Espanya com és el cas de FITUR a Madrid.