Patricia Puerta crida a reparar la invisibilitat de les dones en la construcció de la nostra societat

Patricia Puerta crida a reparar la invisibilitat de les dones en la construcció de la nostra societat
9 de Març de 2020

La vicepresidenta ha inaugurat aquest matí la exposició de Delia Díaz ‘Memòria de l’enginy femení’ a l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Castelló

La vicepresidenta de la Diputació de Castelló i diputada d’Igualtat, Patricia Puerta, ha participat aquest matí en la inauguració de l’exposició ‘Memòria de l’enginy femení’ a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de Castelló (EASD). Aquesta mostra recopila els millors dissenys de l’artista i professora del centre Delia Díaz, «qui ha fet una magnífica i necessària obra per a retre homenatge a les dones que van ser invisibilitzades històricament i que ha comptat una imperdonable pèrdua de riquesa cultural». Amb aquestes paraules Puerta ha volgut felicitar a l’autora per tota la seua trajectòria al costat del moviment feminista i ha afegit que «calen més iniciatives que reparen aquesta injustícia,perquè aquest món s’ha creat històricament amb el talent tant d’homes i com de dones, tot i que no se’ns ho reconega encara». Reconéixer-ho, ha dit, «ens farà créixer com a societat i encendrà una llum per a les dones de hui i de demà».

A banda de l’Escola d’Art i Superior de Disseny, l’exposició també ha comptat amb l'organització del Conservatori Professional de Música Mestre Tàrrega, que s’han aliat per a reivindicar els drets i la història de les dones coincidint amb la commemoració mundial del Dia de les Dones. Entre d’altres autoritats, ha assistit la subdelegada del Govern a la província de Castelló, Soledad Ten.

L’acte ha comptat amb l'actuació musical de la soprano Isabel Monar i la pianista Conxa Sánchez-Ocaña, que han interpretat obres de la compositora castellonenca Matilde Salvador, i de la guitarrista Ana Archilés, que ha actuat amb obres de Claudia Montero. Així mateix, les alumnes de Ceràmica Artística de l'EASD han conclòs l’acte amb una ‘performance’.