Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

SEU ELECTRÒNICA
Realitza els teus tràmits, gestions tributàries, pagaments o consultes en els nostres serveis online per a ciutadans i empreses.
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La nostra eina de treball per a rendir comptes davant la ciutadania i atendre les seues propostes.
SEU ELECTRÒNICA
Realitza els teus tràmits, gestions tributàries, pagaments o consultes en els nostres serveis online per a ciutadans i empreses.
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La nostra eina de treball per a rendir comptes davant la ciutadania i atendre les seues propostes.

Moliner consolida la Diputació com una de les institucions més transparents

Moliner consolida la Diputació com una de les institucions més transparents

6 de juny de 2019. El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha consolidat la institució provincial com una de les més transparents del nostre país després d'aplicar 22 mesures específiques adreçades a fer el més accessible possible tot el treball que de l'activitat diària de la Diputació es genera. Així, l'estratègia aplicada pel Govern provincial en els últims vuit anys permet ja a hores d'ara consultar per qualsevol persona tota la informació que es deriva del funcionament diari que realitza la Diputació i que comprén els 135 municipis de la província.

El president Moliner ha explicat que “invertir en transparència és aportar major valor a la societat i millorar la qualitat democràtica de la ciutadania. Per a aquest Govern provincial ha sigut una obsessió entendre la transparència com a part de l'ADN del bon govern, i és per això que l'hem aplicada a totes les parts del treball d'aquesta Diputació. Avui qualsevol persona pot accedir a tota la informació que es genera de les decisions i del treball del Govern provincial. Plens retransmesos en directe, meses de contractació per streaming i sense polítics, portals de transparència i de participació amb centenars de documents i amb canals oberts per a aportar opinions i plantejar preguntes,… en definitiva, un Govern que ret comptes les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any amb tots els canals de comunicació oberts i en permanent escolta activa no sols amb les 135 alcaldies de la província, sinó també amb tota la gent de Castelló”.

Així, iniciatives més recents com la creació del Portal de Transparència, el Portal de Participació o el de Govern Obert (https://governobert.dipcas.es ) o el Consell Provincial de Reutilizadors s'incorporen a altres que en el seu moment van ser pioneres com la creació de la Cimera d'Alcaldies, el Debat sobre l'Estat de la Província, la implantació de la seu electrònica o la publicació de sous i informació fiscal dels diputats i diputades que ja llavors van marcar el camí que ha seguit el Govern provincial aquests anys. El nivell més ambiciós d'aquesta transparència i Govern Obert el va aconseguir fa a penes unes setmanes amb l'activació del Consell Provincial de Reutilizadors que permet integrar la societat civil castellonenca i els sectors privats en la gestió de les dades obertes de la Diputació.

“Si ja vam fer un pas fonamental en crear el Portal de Dades Obertes proporcionant la informació pública de la Diputació perquè puga reutilitzar-la qualsevol persona a qui li puga ser d'utilitat, aquest Consell va més enllà, perquè aportarà la seua perspectiva al Govern provincial recomanant quina informació i com l'ha de proporcionar per a ser el més útil i positiu possible per a la província”, ha puntualitzat el president Moliner.

Així, a més del personal tècnic responsable dels serveis interns de funcionament de la Diputació, formen part d'aquest Consell Provincial de Reutilizadors representants de set sectors i col·letius de la província com són agricultura i regadiu, transport i logística, sanitat i salut, cultura, comunicació, àmbit social i de la cooperació, i ciència, tecnologia i empresa.

Més d'una vintena d'iniciatives per la Diputació més transparent

Amb aquesta nova acció la Diputació de Castelló avança en la consolidació de la seua trajectòria per una gestió més eficaç i transparent de la informació i els recursos públics. El camí emprés pel president Moliner des del primer moment d'arribar a la presidència provincial aglutina ja més d'una vintena de mesures que garanteixen la màxima transparència en el funcionament del Govern provincial.

En aqueix conjunt d'iniciatives i decisions que el president ha pres en un camí continu per avançar en la transparència s'inclouen mesures com l'adhesió al Codi de Bon Govern de la FEMP, noves fórmules com la Cimera d'Alcaldies, el Debat sobre l'Estat de la Província, les juntes de govern itinerants, la supressió de polítics en les meses de contractació, la creació del primer Reglament d'organització, la implantació de la seu electrònica i l'App mòbil, la retransmissió en directe dels plens, la publicació dels sous, currículum i informació fiscal dels diputats i diputades, el Reglament de participació ciutadana, l'obertura de les meses de contractació als grups de l'oposició i la seua retransmissió en directe via streaming, la publicació online de tota la informació economicofinancera de la institució i l'obertura de canals en xarxes socials i servei de pregunta al president en la web, i ser la primera Diputació a sotmetre's a una auditoria de transparència a més de posar en marxa el Portal de Transparència quan encara no ho exigia la llei. Com a iniciatives més recents, cal destacar aqueixa activació del Portal de Transparència, a més del Portal de Participació i el de Govern Obert, el Consell Provincial de Reutilizadors i el DipcasBot.