Marta Barrachina mostrarà en Fitur l'aposta de la Diputació de Castelló per accelerar el desenvolupament de productes turístics que contribuïsquen a la desestacionalització

Marta Barrachina mostrarà en Fitur l'aposta de la Diputació de Castelló per accelerar el desenvolupament de productes turístics que contribuïsquen a la desestacionalització
18 de Gener de 2024

La presidenta de la institució provincial es desplaçarà al costat del vicepresident Andrés Martínez a la Fira Internacional de Turisme que se celebrarà a Madrid del 24 al 28 de gener on posaran en valor Castelló Cycling, Castelló Ruta de Sabor, Castelló Sènior i Castelló Terra de Festivals.

Amb l'objectiu posat a mostrar les múltiples possibilitats turístiques que oferix la província de Castelló, la presidenta de la Diputació Provincial de Castelló, Marta Barrachina, es traslladarà al costat del vicepresident i responsable de l'àrea Turística, Andrés Martínez, a la Fira Internacional de Turisme (Fitur), que se celebrarà a Madrid del 24 al 28 de gener.

“La nostra província i els seus 135 municipis tenen molt a oferir i des de la Diputació de Castelló ens hem marcat el repte d'accelerar el desenvolupament de productes turístics que complementen el producte de sol i platja i contribuïsquen a la desestacionalització”, ha afirmat la primera presidenta de la Diputació.

La província de Castelló alberga un gran potencial per a la segmentació i diversificació de la seua oferta turística i, a més del gran atractiu que posseïxen els 120 quilòmetres de costa, els municipis d'interior tenen un gran element diferencial que aconseguixen que el conjunt de la província siga un referent turístic a nivell provincial, local, nacional i internacional. “Creiem en el potencial turístic que té la nostra província, des de la costa a l'interior i de nord a sud”, ha subratllat la màxima representant de la institució provincial qui ha afegit que “des de la Diputació de Castelló continuarem impulsant les infinites possibilitats turístiques que té la nostra terra”.

Eixes possibilitats que tenen l'objectiu de desestacionalitzar el turisme a la província cobraran protagonisme en la Fira Internacional de Turisme de Madrid amb l'aposta de la Diputació de Castelló a través del Patronat Provincial de Turisme. En eixe sentit, la proposta turística de la província per a la present edició versarà entorn a quatre productes turístics principalment: El cicloturisme sota la marca Castelló Cycling; la gastronomia sota la marca Castelló Ruta de Sabor, el programa de viatges per a majors Castelló Sènior, i els festivals de música sota la marca Castelló Terra de Festivals.

En el cas de Castelló Cycling, la Diputació de Castelló s'ha marcat el repte d'ampliar este club de producte que permeta a la província posicionar-se com un dels principals territoris per a la pràctica d'estes disciplina esportiva i turística i en el club de producte de la qual, el Patronat Provincial de Turisme treballa ja amb un centenar d'entitats i empreses adherides.

Quant a Castelló Ruta de Sabor, després d'anys de consolidació d'esta marca gastronòmica que és ja un senyal d'identitat per a Castelló com a destinació turística, participen en l'actualitat més de 400 empreses i entitats certificades. És un club de producte que identifica i diferència a les empreses i entitats que, amb el seu treball, passió i experiència, fan de la gastronomia de la província de Castelló una experiència única.

L'estratègia del Patronat Provincial de Turisme per al present exercici també posa l'accent a Castelló Sènior, un programa de viatges dirigit a majors de 55 anys residents de la província que es va crear l'any 2015 per part del Patronat de Turisme i que genera al voltant de 40.000 pernoctacions a l'any en temporada baixa; un programa que continuarà realitzant-se pel seu marcat caràcter desestacionalitzador.

I la quarta pota de l'estratègia turística de la Diputació de Castelló fa referència a la Castelló Terra de Festivals, un producte turístic que ha situat a la província com a destí líder a nivell nacional quant a organització d'esdeveniments musicals i amb capacitat d'atracció de demanda turística tant procedent del mercat nacional com internacional.

En el seu conjunt, “des de la Diputació de Castelló reforcem el nostre compromís per a aconseguir que la indústria del turisme de la nostra província siga competitiva durant tot l'any i aconseguir, així, avançar en la millorar d'oportunitats per a tot el nostre territori”, ha afegit la presidenta Marta Barrachina.

A més de la posada en valor d'estos quatre productes turístics, el Patronat Provincial de Turisme acollirà en Fitur les diferents propostes i novetats turístiques que presentaran els municipis, convertint-se així en un gran aparador per a mostrar als professionals i visitants de la Fira Internacional de Turisme totes les bondats i possibilitats turístiques que oferix el conjunt de la província de Castelló.