Marta Barrachina impulsarà en Cevisama el potencial de la ceràmica de la província posant el focus en els seus orígens i en la innovació i projecció de futur

Marta Barrachina impulsarà en Cevisama el potencial de la ceràmica de la província posant el focus en els seus orígens i en la innovació i projecció de futur
21 de Febrer de 2024

La presidenta de la Diputació destaca la primera edició del premi Pioners per a enaltir la labor dels qui van iniciar l'enlairament del qual hui és el motor estratègic de la província.

La presidenta de la Diputació Provincial de Castelló, Marta Barrachina, impulsarà en Cevisama el potencial de la ceràmica de la província posant el focus en els seus orígens i en la seua innovació i projecció de futur.

La institució provincial enaltirà Castelló Terra de Ceràmica en la 40a edició de la fira internacional de referència del sector ceràmic que es desenvoluparà en Fira València del 26 de febrer a l'1 de març “i en el qual la província de Castelló té molt a dir”, com ha afirmat Marta Barrachina.

Per a la present edició, l'estand de la Diputació de Castelló congregarà fins a 19 municipis del clúster ceràmic de la província, els qui mostraran els seus projectes de creixement i posicionament industrial. Com ha afirmat la primera presidenta de la Diputació, “des de la institució provincial acompanyarem al sector de la nostra província reforçant el nostre compromís per impulsar quantes accions siguen necessàries per al seu continu progrés, desenvolupament i innovació”.

Els municipis de Castelló que assistiran a Cevisama sota el paraigua de la institució provincial són l'Alcora, Almassora, Betxí, Burriana, Cabanes, Castelló, Figueroles, la Pobla Tornesa, Llucena, Moncofa, Nules, Onda, Ribesalbes, Sant Joan de Moró, Vall d'Alba, Vall d'Uixó, Vilafamés, Vila-real i Xilxes.

La presidenta del Govern Provincial ha mostrat la importància d'esta fira que després del continu creixement des que va començar en 1983 “s'ha consolidat com una fira líder a nivell mundial en ceràmica, equipament de bany i pedra natural”. “L'impacte positiu de Cevisama a la nostra província i la seua exposició en el món és innegable, i el nostre sector ceràmic té una gran oportunitat per a exhibir l'excel·lència que garantisca èxit futur i desenvolupament al territori”, ha subratllat Marta Barrachina.

Quant al llistat d'activitats programades en l'estand de la Diputació durant la setmana de fira, la inauguració oficial de l'espai de la província de Castelló serà el dilluns 26 de febrer a les 13.00 hores de la mà de la presidenta de la institució provincial. Després d'això, Marta Barrachina destaca la primera edició del premi Pioners, el qual naix amb l'objectiu d'enaltir la labor dels qui van iniciar l'enlairament del qual hui és el motor estratègic de la província. L'acte de lliurament tindrà lloc el dimarts 27 de febrer a les 11.30 hores i com ha ressaltat Marta Barrachina, “és molt important ajudar al sector ceràmic perquè continue sent motor econòmic i font de desenvolupament i oportunitats, però igual d'important és protegir i enaltir la labor dels qui han fet possible que hui Castelló siga Terra de Ceràmica”.

La primera edició de Pioners se suma al llistat d'actes que aporten els ajuntaments participants, així com a les presentacions dels projectes relacionats amb la ceràmica que impulsarà la corporació provincial al llarg del present any. En este punt destacar el café col·loqui preparat per al dimarts 27 de febrer a les 10.00 hores el qual versarà sobre el valor afegit de la ceràmica en els projectes CRU i comptarà amb la participació de la presidenta de la Diputació.

Defensa del sector

A més d'eixe gran aparador per a presentar les últimes tendències, projectes i innovacions en el sector ceràmic, la presidenta de la Diputació reforça el compromís de la institució provincial a alçar la veu i estar al costat del motor estratègic de la província. “Les administracions públiques hem d'estar al costat dels nostres sectors productius en les seues reivindicacions i necessitats i des de la Diputació de Castelló alcem i alçarem la veu firma en defensa del nostre sector ceràmic”, ha afirmat Marta Barrachina.

Sobre aquest tema, la presidenta de la Diputació Provincial de Castelló ha posat l'accent en el recent acord reeixit entre el Consell i Ascer que possibilitarà una campanya de promoció ceràmica de la província de Castelló. Una campanya que comptarà amb una injecció per part de la Generalitat de 600.000 euros i la qual es dissenyarà seguint les necessitats del propi sector ceràmic de la província.

La primera presidenta de la Diputació ha enaltit la sensibilitat del president de la Generalitat Carlos Mazón, amb la ceràmica, i ha insistit en la importància de l'arribada de les ajudes “que necessiten i demanda el sector” per part del Govern Central “i aconseguir, entre tots, que la nostra indústria ceràmica no s'apague”, ha incidit la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina.

A més de ser l'altaveu de la indústria ceràmica de la província per a reclamar les necessitats del motor estratègic de la província, des de la institució provincial impulsen i reforcen el seu suport al sector ceràmic a través de diferents iniciatives, entre les quals es troba el Concurs Ceràmic de Regeneració Urbana (CRU) que el present any aconseguirà la seua sèptima edició; així com continuar amb línies de suport amb la Cambra Oficial de Comerç per a l'organització del Congrés Mundial de la Qualitat del Taulell i del Paviment Ceràmic Qualicer o el conveni amb l'Associació de Tècnics Ceràmics per a l'organització del Congrés Internacional del Tècnic Ceràmic i els premis ATC Impulsa. Tots estos projectes seran presents en esta 40a edició de Cevisama que obrirà les seues portes dilluns que ve i, en xifres globals, donarà a conéixer les novetats d'unes 500 marques i amb un programa que aglutinarà més de 100 ponents experts del sector.