Marta Barrachina enaltix en Fitur la gran qualitat dels productes gastronòmics de Castelló

Marta Barrachina enaltix en Fitur la gran qualitat dels productes gastronòmics de Castelló
24 de Gener de 2024

La presidenta de la Diputació participa en el showcooking dels cuiners dels restaurants Estreles Michelin de la província: Cal Paradís, Raúl Resino i Atalaya.

La presidenta de la Diputació Provincial de Castelló, Marta Barrachina, enaltix en Fitur la gran qualitat dels productes gastronòmics de Castelló.

La primera presidenta de la Diputació ha participat en el showcooking que s'ha dut a terme este matí en l'espai habilitat per a això en l'estand de la Comunitat Valenciana. Al costat dels Estreles Michelin de la província de Castelló, Miguel Barrera (restaurant Cal Paradís de Vall d'Alba), Raúl Resino (restaurant Raúl Resino de Benicarló) i Alejandra Herrador i Emanuel Carlucci (restaurant Atalaya d’Alcossebre), la màxima representant de la institució provincial ha promocionat els productes de la gastronomia de la província a través d'unes creacions culinàries que han tingut a la carn, el peix i la carxofa com a ingredients principals.

“Des de la Diputació de Castelló reforcem la nostra aposta pel turisme gastronòmic ja que, qui visite la província de Castelló, té l'oportunitat de realitzar un viatge pels cinc sentits a través de grans plats gastronòmics com els que ens oferixen estos virtuosos de la cuina, la professionalitat de la qual el testifiquen les Estreles Michelin obtingudes en els seus respectius restaurants”, ha subratllat la presidenta del Govern Provincial, qui ha afegit que “des de la institució provincial hem de ser els millors ambaixadors de la gastronomia de tot el nostre territori i, per a això, continuarem donant suport al sector gastronòmic com un eix molt important en la promoció turística de la nostra província”.

En eixe sentit, reforçar la projecció de la marca Castelló Ruta de Sabor és un dels quatre eixos principals d'actuació del pressupost 2024 del Patronat Provincial de Turisme. Uns comptes que ascendixen a quasi 9,5 milions d'euros i que tenen la fi de posicionar la província de Castelló com a destinació turística d'excel·lència.

Després d'anys de consolidació d'esta marca gastronòmica que és ja un senyal d'identitat per a Castelló com a destinació turística, participen en l'actualitat més de 400 empreses i entitats certificades. És un club de producte que identifica i diferència a les empreses i entitats que, amb el seu treball, passió i experiència, fan de la gastronomia de la província de Castelló una experiència única.

Per a seguir en el camí d'impulsar la marca Castelló Ruta de Sabor, el Patronat Provincial de Turisme invertirà més de 600.000 euros augmentant en un 15% el pressupost anterior i amb dos objectius principals. D'una banda, es pretén donar més visibilitat a la marca, perquè cada dia puga arribar a més consumidors finals i a més clients i, així, les empreses puguen beneficiar-se d'això i, a més, perquè més productors poden formar part de la família Ruta de Sabor. I per un altre, es pretendre donar un major protagonisme als pescadors de la província amb una iniciativa per a impulsar el producte pesquer de la província.