Marta Barrachina: “Continuarem potenciant a Castelló com un escenari on vibrar, gaudir i somiar a través de la música”

Marta Barrachina: “Continuarem potenciant a Castelló com un escenari on vibrar, gaudir i somiar a través de la música”
27 de Gener de 2024

La presidenta de la Diputació destaca l'aposta de la institució provincial per reforçar la marca Castelló, Terra de Festivals, eix que forma part de l'estratègia turística provincial per a l'any 2024.

“Continuarem potenciant a Castelló com un escenari on vibrar, gaudir i somiar a través de la música”. Així s'ha referit la presidenta de la Diputació Provincial de Castelló, Marta Barrachina, en l'aposta de la institució provincial per reforçar la marca Castelló, Terra de Festivals.

L'impuls als festivals de música és un dels eixos estratègics de desenvolupament de la província de Castelló amb l'objectiu posat en la desestacionalització i a oferir experiències úniques en qualsevol moment de l'any. Un dels eixos que formen part de l'estratègia turística provincial per al present exercici i que s'ha presentat en la Fira Internacional de Turisme (Fitur) celebrada esta setmana a Madrid.

“Castelló no s'entén sense música i la combinació d'experiència, amb l'esforç incansable dels empresaris turístics i amb el compromís decidit de les administracions locals i la Diputació de Castelló, han consolidat la posició de la nostra província com un referent sota la marca Castelló, Terra de Festivals”, ha subratllat la màxima representant de la institució provincial.

I dins del compromís ferm de les administracions per impulsar estos esdeveniments que són sinònim de generadors d'oportunitats de la província, la Diputació de Castelló ha augmentat per al present exercici un 62% el patrocini als festivals de la nostra província. Així es reflectix en el pressupost del Patronat Provincial de Turisme per a 2024, acostant-se al milió d'euros l'aportació de la institució provincial per al patrocini de festivals de música i per a subvencions a entitats privades per a l'organització de cicles de música. Sobre aquest tema, la presidenta de la Diputació ha incidit en què des de la institució provincial continuaran fent costat als grans festivals de música que aconseguixen projectar a la província a nivell nacional i internacional i que tenen un gran impacte econòmic en el nostre territori. “Però a més, apostarem perquè la música arribe a tots els racons i es puguen desenvolupar esdeveniments musicals durant tot l'any, encaminant-nos així a aconseguir a una major desestacionalització”. Sobre aquest tema, “volem diversificar l'oferta d'esdeveniments musicals dins del nostre full de ruta marcat perquè Castelló es visca i se senta els 365 dies de l'any”, ha afegit Marta Barrachina.

Des de 1995, la província de Castelló ha liderat el terreny del turisme de festivals, marcant la fita inicial amb la primera edició del Festival Internacional de Benicàssim (FIB). Este esdeveniment pioner, ha donat pas a altres cites emblemàtiques en el panorama musical, com l'Arenal Sound, el Rototom, el Som Festival, el San San o Mar de Sons entre altres. Estes grans convocatòries musicals generen un impacte econòmic estimat d'al voltant de 60 milions d'euros, amb la creació de 2.500 ocupacions anuals a la província.

Unes xifres a les quals hi ha que sumar altres esdeveniments musicals de xicotet format que es duen a terme a la província de Castelló i que enriquixen l'oferta turística que oferix la província.

“Treballarem incansablement per a ser el nexe i la connexió entre els promotors i la nostra benvolguda ‘Terra de Festivals’, consolidant així el turisme musical durant tot l'any com un dels pilars estratègics per al desenvolupament turístic de la nostra província”, ha finalitzat la presidenta de la Diputació de Castelló.