Les Alqueries inicia el sistema de recollida porta a porta per millorar les dades de residus en la localitat

Les Alqueries inicia el sistema de recollida porta a porta per millorar les dades de residus en la localitat
Les Alqueries inicia el sistema de recollida porta a porta per millorar les dades de residus en la localitat.
8 de Febrer de 2023

L'objectiu és arribar al 55 % de recollida selectiva en 2025 com marca la normativa estatal i evitar així pagar les sancions que s'aniran imposant en aqueix moment

Les Alqueries ha iniciat el sistema de recollida de residus porta a porta de la Diputació de Castelló, per tal de millorar les dades de residus en el municipi.

La implantació d'aquest sistema té com a finalitat arribar al 55 % de recollida selectiva en 2025, com a marca la normativa autonòmica, estatal i Europea, ja que amb l'actual de contenidors al carrer no s'ha superat el 10 % i, a partir d'aqueix any, l'estat imposarà sancions per aquelles localitats que incomplisquen les xifres establides.

En aquest sentit, el diputat de Sostenibilitat, Ignasi Garcia, ha destacat l'aposta «decidida i valenta de Les Alqueries en incorporar el sistema de recollida porta a porta, sent el quart municipi de les comarques de Castelló, i que busca que la ciutadania entenguem com gestionem els residus que generem».

«És la millor manera de cuidar el nostre medi ambient i el nostre municipi, de ser més sostenibles i, per tant, de garantir que estem actuant davant de l'emergència climàtica que tenim», ha manifestat Garcia.

Per la seua banda, la regidora de Medi Ambient, Betlem Albero, ha explicat que «el porta a porta ja implantat en altres municipis ha demostrat ser el sistema que millors resultats aconsegueix en menys temps».

«En aquest primer mes estarem en període d'adaptació i la ciutadania té a disposició el correu lorganicaporta@gmail.com o el 610789424 per a comunicar qualsevol incidència o dubte. Hem apostat per aquesta recollida perquè confiem en la gent de les Alqueries i sabem que podem arribar a unes bones xifres perquè les característiques del nostre municipi fan que siga molt viable», ha continuat Albero.

Totes les fraccions, excepte el vidre, es trauran cada dia a la porta de casa amb els poals que ha repartit l'Ajuntament a cada habitatge gratuïtament. La posada en marxa començarà amb la fracció d'envasos que es recollirà els dimecres i diumenges. La fracció orgànica els dilluns, dijous i dissabtes, el paper i cartó els dimarts i la fracció reste els divendres. Les cel·luloses higièniques com a bolquers, compreses o bastonets es podran traure cada dia dins d'una bossa.

L'horari per a traure els residus continuarà sent el mateix que amb els contenidors, de 20 a 22 hores. Els poals s'hauran de retirar de la via pública abans de les 9 hores de l'endemà. Per a les persones que no puguen complir amb l'horari, hi haurà dues àrees d'emergència permanents. Una estarà situada en el polígon Ull Fons i una altra al recinte del Mercat. Per a accedir, s'utilitzarà la targeta del Consorci C3/V1, que ja s'usa en l'ecoparc mòbil. Aquest últim continuarà funcionant com fins ara i la recollida de voluminosos actual augmentarà la seua freqüència i en lloc d'una vegada en el mes, es farà cada dues setmanes.

Albero ha conclòs que «aquest sistema de recollida ha funcionat en altres llocs com Vistabella o Benlloc, on s'ha implantat recentment. A més, altres localitats com Onda i Castelló estan estudiant implantar-ho en algunes zones i llocs com Peníscola o l'Alcora ja volen iniciar el porta a porta en tot el terme municipal. Estem plenament convençudes que serà un avanç per a la localitat i que a poc a poc ens permetrà implantar un sistema de pagament de taxes de qui menys residus genera, menys paga, com ja està passant amb l'ecoparc».