La Diputació reivindica en Cevisama la competitivitat i l'avantguarda de la ceràmica de Castelló amb una “aliança sòlida” amb Vigilancer i Solconcer

La Diputació reivindica en Cevisama la competitivitat i l'avantguarda de la ceràmica de Castelló amb una “aliança sòlida” amb Vigilancer i Solconcer
28 de Febrer de 2024

El diputat provincial de Promoció Ceràmica, Vicente Pallarés, defén la “aposta decidida” de la Diputació per un sector que “és vida per a més de 70.000 famílies” i que secundem amb el primer conveni que firmarem amb Ascer.

La Diputació Provincial de Castelló ha defés hui en la Fira Internacional Cevisama la competitivitat i l'avantguarda de la ceràmica que el govern provincial que lidera Marta Barrachina garantix amb una “aliança sòlida” amb Vigilancer i Solconcer.

Així ho ha defés el diputat de Promoció Ceràmica, Vicente Pallarés, a València qui ha manifestat la “aposta decidida” de la institució provincial per un sector que “és vida per a més de 70.000 famílies de Castelló” que generen amb la seua activitat “el 23% del Producte Interior Brut (PIB) de la riquesa del nostre territori”.

Cevisama, tal com ha declarat Pallarés, “és una oportunitat per a demostrar el múscul d'un sector que admira el món i que defenem no sols amb paraules, sinó amb fets”. En este sentit, el diputat provincial ha fet referència al primer conveni que la Diputació Provincial subscriurà amb la patronal Ascer per a injectar 80.000 euros al sector i el llibre promocional que ahir la presidenta provincial, Marta Barrachina, va anunciar en la fira internacional.

Accions a les “que sumem el compromís amb Vigilancer, el projecte que garantix anàlisis específiques de mercat i tendències per a assegurar la competitivitat en un moment marcat per la crisi energètica i els conflictes geopolítics i agreujada per una ceguesa que el president del Govern d'Espanya practica situant-nos a la cua d'Europa en la concessió de les ajudes aprovades per la UE”.

Castics injustos que “tenen en la Diputació Provincial la seua màxima defensa perquè el repte és contribuir al desenvolupament de la nostra província i per a això defendre ferramentes com Vigilancer, que el pròxim 11 d'abril prendrà el Paranimf per a analitzar les oportunitats que presenta la intel·ligència artificial en este sector medul·lar de l'economia de Castelló”.

A esta aposta se suma el suport a Solconcer, que amb deu anys d'esforç “manté ferm la seua aposta per la promoció dels revestiments ceràmics en la construcció”. “Un compromís que des de la Diputació posem en valor i impulsem en àrees tan diverses com les particions horitzontals i verticals fins a la pavimentació urbana, façanes i rehabilitació”.

“Som aliats d'estos projectes que reforcen i enfortixen el múscul ceràmic de la nostra província. Perquè estem compromesos amb les milers de famílies que s'empren directa, indirecta o de forma induïda en este sector que és un model per al món”. “Continuarem sent líders d'este clúster que en esta fira Cevisama mostra un potencial que continua sent model i exemple a nivell internacional. I ho farem convençuts i decidits a constatar que la ceràmica que uns pioners van decidir desenvolupar a la nostra província i que Marta Barrachina ha decidit reconéixer, no sols és present, sinó que té tot el futur per davant”, ha declarat Pallarés.

Premi Nacional de Ceràmica Ciutat de Castelló

El diputat provincial de Promoció Ceràmica ha participat hui en Cevisama en el lliurament dels premis del XVII Premi Nacional de Ceràmica Ciutat de Castelló. “Guardons com este so la millor demostració del compromís d'esta província amb la ceràmica”.

Una lleialtat “que nosaltres des de Diputació posem en valor amb el desenvolupament del CRU i que desitgem ampliar, reforçar i millorar perquè aprofitar la versatilitat de la ceràmica en accions urbanes és la millor fórmula per a promocionar un producte excel·lent, que és avantguarda i objecte de desig internacional”, ha rematat el responsable provincial de Promoció Ceràmica.