La Diputació reafirma els festivals com a marca turística de la província

La Diputació reafirma els festivals com a marca turística de la província
1 d'Agost de 2019

El president de la institució provincial, José Martí, ressalta des de Borriana els 165.000 euros pel patrocini de la desena edició de l’Arenal Sound.

Castelló, 01.08.2019. Una aposta decidida pel producte de festivals per a situar-lo com un dels eixos prioritaris de l'estratègia turística de la marca Castelló Costa Azahar. Aquesta és la meta que s'ha marcat la Diputació de Castelló, segons ha destacat aquest matí el seu president, José Martí, en l'acte celebrat a Borriana per a donar a conéixer les últimes novetats de l'Arenal Sound, festival que arriba a la seua desena edició.

Martí, que ha acompanyat en la taula al secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer; l'alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, i al director de l'Arenal Sound, David Sánchez, ha deixat clar que la Diputació “ha donat suport als festivals i continuarà fent-ho, perquè entenem que és una inversió rendible per a la província”.

La Diputació de Castelló ha destinat a l'Arenal Sound, en la present edició, una partida específica de 165.000 euros en concepte de patrocini, encara que cal subratllar que són més de 570.000 els que aportarà als diferents festivals de la província durant aquest 2019.

Una de les claus, segons José Martí, per a continuar avançant és el treball coordinat entre administracions, destacant en aquest sentit la necessitat de continuar reforçant les accions conjuntes, en aquest cas amb l'Ajuntament de Borriana, però sobretot amb la Generalitat Valenciana i, en concret, amb l'Agència Valenciana de Turisme.

El president de la Diputació també ha volgut destacar el treball de “David Sánchez i tot el seu equip, que han apostat de manera decidida per la província i per Borriana, aconseguint a més consolidar un festival marcat per l'èxit”.

Francesc Colomer, secretari autonòmic de Turisme, ha assenyalat per la seua part que l'Arenal Sound “és una benedicció per a Borriana, per a la província de Castelló i per al futur turístic, cultural i de guany de notorietat d'aquesta província en el món”. Al seu judici, el que Castelló s'haja posicionat com a destinació de festivals és necessari per a “competir en un món globalitzat”.

Maria Josep Safont, alcaldessa de Borriana, ha volgut ressaltar la constant evolució del festival i les millores en seguretat, mobilitat i atenció sanitària gràcies, sobretot, a l’esforç dels treballadors municipals i les forces de seguretat de l'Estat. L'objectiu és “que els que avui ens visiten coneguin Borriana, qui som i que es portin un bon record d'aquest lloc perquè ens visitin la resta de l'any”.

Finalment, David Sánchez, director de l'Arenal Sound, ha agraït a les institucions el seu suport al festival, entre elles la Diputació de Castelló, a qui aplaudeix un suport que “per a nosaltres és imprescindible”. Així, destaca que “a Espanya hi ha més de mil festivals, la competència és cada vegada major i el difícil no és sol arribar, sinó mantenir-te, que és gairebé un miracle”.

Sobre els números del festival, la previsió és reunir diàriament 50.000 persones, arribant a la xifra de 300.000 a la conclusió de l'Arenal Sound, que té un impacte econòmic, segons el seu director, de 40 milions d'euros. Pel que respecta a l'ocupació, es generen 4.500 llocs de treball indirectes i directes, dels quals gairebé 900 són de Borriana.

En temes de seguretat, ha recalcat que el recinte de concerts ha augmentat en 10.000 metres quadrats sense ampliar l'aforament, amb la meta que el públic puga estar en millors condicions. I, encara que encara està en marxa l'actual edició, ja ha avançat que l'Arenal Sound de 2020 se celebrarà del 28 de juliol al 2 d'agost, apuntant que la venda d'abonaments eixirà el 20 d'octubre.