Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

SEU ELECTRÒNICA
Realitza els teus tràmits, gestions tributàries, pagaments o consultes en els nostres serveis online per a ciutadans i empreses.
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La nostra eina de treball per a rendir comptes davant la ciutadania i atendre les seues propostes.
SEU ELECTRÒNICA
Realitza els teus tràmits, gestions tributàries, pagaments o consultes en els nostres serveis online per a ciutadans i empreses.
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La nostra eina de treball per a rendir comptes davant la ciutadania i atendre les seues propostes.

La Diputació prepara un innovadora trobada de dones emprenedores del món rural

La Diputació prepara un innovadora trobada de dones emprenedores del món rural

8 d'octubre. La Diputació de Castelló prepara una innovadora i ambiciosa trobada per l'emprenedoria rural femenina i per a impulsar el talent de les dones en l'entorn rural de cara a continuar impulsant les seues oportunitats. Així, el Govern provincial ha convocat la trobada 'Dones, igualtat i ruralitat pluriactiva' que tindrà lloc a Llucena el pròxim 18 d'octubre, una convocatòria amb què aplica la innovació per a millorar les oportunitats de les dones de l'àmbit rural de la província i alça la seua veu per a visibilitzar les seues reivindicacions i problemàtiques.

El diputat de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella, ha explicat que “serà un punt de trobada, d'acostament, anàlisi i posada en comú per a dones emprenedores i empresàries l'activitat de les quals estiga vinculada amb la ruralitat des d'una perspectiva àmplia”.

En aqueix sentit, el diputat Aguilella ha mantingut diverses reunions preparatòries amb associacions i organitzacions expertes en la temàtica de dones rurals i iniciatives empresarials per a marcar aspectes d'interés que estaran presents aqueix dia d'intercanvi i reflexió. “Un dels objectius és conéixer de primera mà quins són els principals desafiaments que presenten les dones que aposten per desenvolupar projectes i en quina mesura es poden impulsar i recolzar iniciatives per a la millora social, professional i vital de les persones que treballen a zones rurals. La meta és donar veu a les dones rurals per a arreplegar les seues propostes i ajudar a convertir-les en realitat des de la Diputació de Castelló”.

Emprendre i dirigir en femení

Aquest esdeveniment s'emmarca dins del programa “EMPRENDRE I DIRIGIR EN FEMENÍ” que des de l'Estratègia provincial per al foment de l'ocupació, l'emprenedoria i la promoció econòmica 2018-19 busca ajudar dones emprenedores siga quin siga el sector en què treballen o el moment en què es trobe el seu projecte. En aquest cas afegint el context rural travessat per enfocament de gènere. La cita s'ha fixat per a reforçar la commemoració del Dia Internacional de la Dona Rural.

La multifuncionalitat dels papers de les dones rurals fa necessari reconéixer les seues contribucions a l'economia; cal tindre present que les dones que viuen o treballen a zones rurals no constitueixen un grup homogeni ja que les seues situacions personals, ocupacions, necessitats i interessos varien molt d'unes a altres.

Vivint en les nostres societats un context d'urbanització cada vegada major és essencial conéixer i recolzar una població activa dinàmica i pròspera a zones rurals i prestar especial atenció als diferents papers que les dones exerceixen.

Temes pràctics i d'interés per al dia a dia de les emprenedores

Entre els temes que es tractaran en la jornada s'inclouen: Enfocament de gènere i custòdia del territori; dones ruralitat i emprenedoria social: Impacte econòmic; La realitat plural de les dones: Neorurals, autòctones, hereues, innovadores....; Abordant les tic [tecnologies informació i comunicació]: Accessibilitat, usos i formació.

Cal assenyalar que les conclusions d'aquesta jornada d'octubre a Llucena del Cid seran estudiades i compartides per a des de la Diputació abordar després un suport ajustat a les necessitats i interessos plantejats per les participants.

Nota: Adjuntem el programa complet en un altre document per si és del vostre interés.