La Diputació posiciona a Castelló en el 'top ten' de ciutats culturals amb MART

La Diputació posiciona a Castelló en el 'top ten' de ciutats culturals amb MART
23 de Novembre de 2017

La Diputació de Castelló ha contribuït a posicionar la ciutat de Castelló entre les deu ciutats espanyoles amb millors fires d'art contemporani, després de l'èxit de la quarta edició de la Fira Internacional d'Art Contemporani de Castelló (MARTE) celebrada la passada setmana a Castelló.

23 de novembre. La Diputació de Castelló ha contribuït a posicionar la ciutat de Castelló entre les deu ciutats espanyoles amb millors fires d'art contemporani, després de l'èxit de la quarta edició de la Fira Internacional d'Art Contemporani de Castelló (MARTE) celebrada la passada setmana a Castelló. El vicepresident de la Diputació i diputat de Cultura, Vicent Sales, junt amb els codirectors de MARTE, Joan Feliu i Enrique Bocangelus, han presentat avui un reeixit balanç que “més enllà de les 7475 persones que han gaudit de la fira, ha aconseguit un abast nacional i internacional impressionant”, tal com ha indicat Joan Feliu.

En aquest sentit, el vicepresident Sales ha assenyalat que “tenim encara marge per a continuar creixent, però estem en el bon camí. Continuarem treballant perquè, des d'aquesta província humil però capaç de fer grans coses, puguem continuar posicionant el nom de la ciutat de Castelló entre les ciutats culturals d'Espanya. I fer-ho seguint aquest bon camí, després d'haver aconseguit introduir la fira de Castelló en el top tin de les fires d'art contemporani nacionals”.

Entre els aspectes millor valorats de la passada edició de MARTE destaca l'important abast que ha tingut la fira en la premsa nacional i internacional, generant un valor reputacional a la ciutat de Castelló valuosíssim. Així, MARTE ha protagonitzat 24 publicacions, quatre d'elles fora d'Espanya en mitjans tan importants com L´Officiel, el New York times art magazín, Experiències i L'Independent.

Segons l'opinió de Joan Feliu, “hem aconseguit revitalitzar el valor reputacional de la ciutat de Castelló, que fins ara no estava entre les ciutats cosmopolites amb atractives ofertes culturals i que ara ja podem dir que protagonitza la tardor cultural a nivell nacional”.

Cal tindre en compte el bon comportament que aquesta cita cultural ha tingut quant a vendes d'obres d'art, un total de 52, sense tindre en compte les que s'hagen realitzat els dies posteriors a la fira però per relacions establides a Castelló.

Així, Enrique Bocangelus, ha explicat que “des del punt de vista artístic, la valoració és també molt positiva, ja que hem aconseguit trencar amb barreres sobre l'art contemporani, i això vol dir que hem cridat molt l'atenció en el sector. Hem aconseguit crear una identitat pròpia a la fira, i ha estat molt didàctica i gratificant l'explicació de l'obra per part dels propis artistes”.

La internacionalització de la fira gràcies especialment a la participació de la Biennale d'UBE City ha estat un altre dels eixos de la valoració positiva de la passada edició de MARTE.

Èxit del programa de visites a la província

Un dels objectius plantejats per la Diputació amb MARTE ha estat la dinamització de la província a través d'aquesta experiència artística de primer nivell, i tal com han confirmat els codirectors de la fira “ha estat un èxit”.

A la xifra estimada d'impacte econòmic de 254.550 euros en hotels i dietes a Castelló, cal sumar la beneficiosa repercussió per a la marca provincial que ha tingut el programa de visites per la província impulsat des de la Diputació de Castelló.

“MARTE ens ha donat l'oportunitat de portar a galeristes i artistes per tota la província, visitant l'oferta cultural de Castelló, mostrant el gran potencial d'aquesta terra”, ha indicat el vicepresident Sales.