La Diputació i Ashotur llancen conjuntament la campanya ‘Territorio Exquisito’ per a potenciar la gastronomia local com a reclam turístic

La Diputació i Ashotur llancen conjuntament la campanya ‘Territorio Exquisito’ per a potenciar la gastronomia local com a reclam turístic
26 de Novembre de 2021

La diputada de Turisme, Virginia Martí, recalca l'interés de la institució d'ampliar el ventall d'oferta turística de la província

La província de Castelló es promociona des de hui com a destí gastroturístic de la mà d’Ashotur, l’associació provincial d’hostalers, i la Diputació de Castelló. Este matí, a la capital, han presentat conjuntament la campanya de promoció que, sota el títol ‘Castellón, Tierra Exquisita’, traslladarà l’oferta gastronòmica i cultural de les comarques castellonenques a través de les xarxes socials. El llançament d’aquesta ha estat possible, en bona part, gràcies a una ajuda provincial de 8.000 euros, amb els quals s’han produït els cinc vídeos que componen l’acció promocional.

Per a la seua edició s’ha comptat amb destacats xefs de la terra, a qui se’ls ha encomanat la missió de presentar receptes tradicionals de la província alhora que presenten les seues localitats i productes típics de Castelló.

La diputada de Turismo, Virginia Martí, ha assegurat en la presentació de la campanya que la gastronomia serà en aquesta segona part de la legislatura una de les principals vies d’actuació per a promocionar Castelló com a destí turístic de primera ordre. Al seu paréixer, el concepte dels audiovisuals és «perfecte» perquè «posa en valor el producte local en una simbiosi de tradició, gastronomia i arquitectura». La col·laboració de la Diputació s’ha efectuat a través d’una línia de subvencions del Patronat de Turisme per a la creació i difusió de l’oferta turística de Castelló. «Tenim interés a ampliar el ventall d’oferta turística de la província».

Martí ha recordat que la Diputació ha demostrat «estar sempre al peu del canó» ajudant l’hostaleria quan ho necessita, «com vam demostrar convocant ajudes extraordinàries per valor de 500 mil euros per a reforçar les empreses adherides a Castelló Ruta de Sabor».

Per la seua banda, el president d’Ashotur, Luis Martí, ha destacat que l’objectiu de la campanya és ubicar la província en el mapa de territoris gastronòmics «de la mà dels millors ambaixadors que tenim, els nostres xefs. Amb ells descobrirem les seues metodologies culinàries i coneixerem més secrets de la gastronomia local que atresorem». A banda d’això, ha enviat un missatge de tranquil·litat davant l’aplicació a la Comunitat Valenciana del passaport Covid per a accedir-hi a determinats establiments hostalers, fent al·lusió a les xifres europees que confirmen que «en cap cas penalitza les consumicions». «Hem de tindre més respecte a la malaltia que al passaport».

En la primera fornada de la campanya s’ha comptat amb els destacats cuiners Reme Domínguez, del Grau de Castelló; Gema Gimeno, d’Onda; Raúl Resino, de Benicarló; Ángela Milián, de Morella; i Jordi i Jaime Sanz,de Peníscola. Hi haurà edicions futures amb més xefs castellonencs.

La campanya de promoció arranca des de hui mateix a les xarxes socials d’Ashotur.