Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

Nuestro canal de Youtube
Conoce de cerca toda la actualidad de la diputación de forma ágil y amena.
Nuestro canal de Youtube
Conoce de cerca toda la actualidad de la diputación de forma ágil y amena.

La Diputació de Castelló i la Federació de Caça estudien fórmules per a col·laborar en situacions d'emergència en la muntanya

La Diputació de Castelló i la Federació de Caça estudien fórmules per a col·laborar en situacions d'emergència en la muntanya
23 d'Octubre de 2021

El president de la institució provincial, José Martí, valora que el coneixement i la presència dels caçadors en el territori pot ajudar a l'hora de planificar actuacions en cas d'incendis o recerca de persones en la muntanya

El president de la Diputació, José Martí, considera «molt interessant» la proposta de col·laboració que li ha fet arribar el vicepresident i delegat a la província de Castelló de la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana, Pablo Molina, orientada a situacions d'emergència com a incendis, inundacions o desaparició de persones. Segons ha explicat, «els caçadors són persones que coneixen molt bé el territori i que en situacions d'estrés poden resultar de gran ajuda».

És de la mateixa opinió del vicepresident de la Federació de Caça, Pablo Molina, qui ha explicat que a la província hi ha més de 12.000 caçadors que són presents en el 98% del territori. Per això, ha mostrat la disposició de l'entitat a col·laborar amb les administracions amb tots els seus recursos per a donar solució a qualsevol mena d'emergència. Segons ha assenyalat, «els caçadors són els qui millor coneixen l'estat actual dels camins i sendes i on poden entrar i maniobrar els vehicles pesants». Aquesta informació, afegeix, «pot resultar determinant per a la presa de decisions en cas d'incendis o en la cerca de senderistes i aficionats a la recol·lecció de bolets que es desorienten i perden en la muntanya».

El president Martí s'ha mostrat molt receptiu amb la proposta de la Federació de Caça, que contempla la creació d'una base de dades amb els contactes de persones responsables que coneguen bé el territori, perquè en cas d'emergència es puga accedir a elles amb rapidesa des de Diputació, bombers o forces de seguretat.