La Diputació de Castelló celebrarà un ple via telemàtica per primera vegada en la seua història per a complir les mesures de protecció enfront del COVID-19

La Diputació de Castelló celebrarà un ple via telemàtica per primera vegada en la seua història per a complir les mesures de protecció enfront del COVID-19
1 d'Abril de 2020

La institució provincial impulsarà les reunions dels seus òrgans col·legiats per videoconferència, el que començarà a aplicar demà amb la Junta de Portaveus, la Comissió Informativa de Bon Govern i Especial de Comptes i la Junta de Govern

La Diputació de Castelló ha adaptat tot el seu funcionament intern per a mantindre l'activitat diària de la institució, atendre les necessitats dels municipis i, al mateix temps, complir les mesures de protecció enfront del coronavirus recollides pel Govern després de l'entrada en vigor de l'Estat d'Alarma.

La Diputació ha activat així totes les eines tecnològiques al seu abast per a celebrar de forma telématica, a partir de demà mateix, totes les reunions dels seus diferents òrgans col·legiats, “una mesura que sens dubte ens permetrà seguir avançat en els procediments que estem activant per a estar al costat dels nostres ajuntaments, donant exemple també als castellonencs ja que cal quedar-se a casa per a frenar la corba del coronavirus”, assenyala José Martí, president de la Diputació.

Així, tot està preparat per a celebrar dimarts que ve 7 d'abril, per primera vegada en la història de la Diputació, una sessió plenària de manera telemàtica, en la qual els 27 diputats provincials debatran l'ordre del dia des de les seues cases, un ple que compta amb totes les garanties legals després de les diverses resolucions dictaminades pel Govern en l'actual Estat d'Alarma.

No serà l'únic òrgan col·legiat que seguisca aquest camí ja que demà dijous 2 d'abril es mantindrà la mateixa fórmula per a celebrar la Junta de Portaveus, la Comissió Informativa de Bon Govern i Especial de Comptes i la Junta de Govern. Sobre aquest tema, el president de la Diputació ha destacat el “esforç des de fa dies dels nostres serveis d'Innovació, Noves Tecnologies i Informàtica, que ens permeten atendre la gestió de la casa en les millors condicions i amb la major protecció per a tots els nostres treballadors i treballadores”.

La via telemàtica per a mantindre el funcionament de les institucions públiques està avalada pel Reial decret llei 11/2020 de 31 de març, en el qual s'han adoptat mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19. Sobre aquest tema, s'ha afegit un nou apartat en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, en el qual s'avala que les institucions públiques puguen “constituir, celebrar sessions i adoptar entenimentats a distància per mitjans electrònics i telemàtics”.

En aquesta línia, “es consideren mitjans electrònics vàlids les audioconferències, videoconferències o altres sistemes tecnològics o audiovisuals que garantisquen adequadament la seguretat tecnològica, l'efectiva participació política dels seus membres, la validesa del debat i votació dels acords que s'adopten».