La Diputació de Castelló analitzarà els punts forts i febles del servei públic de la institució a través del “client misteriós”

La Diputació de Castelló analitzarà els punts forts i febles del servei públic de la institució a través del “client misteriós”
24 d'Octubre de 2021

José Martí destaca el compromís de l'actual equip de govern “per fer que la institució siga transparent per a ser analitzada objectivament per ciutadans anònims i funcionaris municipals”

La Diputació de Castelló ha signat un conveni amb la Societat Espanyola d'Avaluació de Polítiques Públiques (SEE) per a promoure i impulsar l'observació directa dels serveis públics a través de la tècnica del “client misteriós.”

Mitjançant aquest acord, subscrit pels presidents de la Diputació, José Martí, i la Societat Espanyola d'Avaluació de Polítiques Públiques, Daniel Catalá, els serveis públics de la Diputació provincial seran observats de manera presencial i telemàtica per ciutadans i funcionaris municipals anònims, que seran formats com a ‘clients misteriosos’. A més, aquest conveni també pretén elaborar una guia metodològica que servisca de fonament conceptual per a fer el treball de camp.

El president de la Diputació, José Martí, ha valorat positivament aquest acord que, en les seues pròpies paraules, "permetrà observar els punts forts i els febles dels serveis públics de la institució per a poder mantindre una bona dinàmica en el treball ben fet i revertir la situació en aquell que no estiga ben valorat". En aquest sentit, ha recordat que la institució provincial "ha de ser totalment transparent i analitzada objectivament per ciutadans anònims i funcionaris municipals, que coneixeran de primera mà el funcionament dels serveis públics".

D'aquesta manera, la Diputació de Castelló es compromet a facilitar els recursos materials necessaris per a la formació dels clients misteriosos, així com posar a la disposició de la SEE la impremta provincial per al disseny i publicació de la guia metodològica per al desenvolupament del client misteriós en el sector públic.

Per part seua, la SEE haurà de formar als clients misteriosos que vagen a avaluar els serveis públics de la Diputació i elaborarà la guia metodològica per al desenvolupament del client misteriós en el sector públic.