La Diputació de Castelló millora el portal de transparència i aposta per un llenguatge més clar per a facilitar la seua comprensió

La Diputació de Castelló millora el portal de transparència i aposta per un llenguatge més clar per a facilitar la seua comprensió
2 de Març de 2024

El Consell Provincial de Governança Participativa de la institució provincial aprova un full de ruta amb set prioritats d'actuació per a dissenyar una cultura més participativa i que “els ciutadans puguen conéixer i comprendre millor el llenguatge administratiu”, assenyala la diputada de Transparència i Participació, María Tormo.

La sessió del Consell Provincial de Governança Participativa de la Diputació de Castelló ha acordat l'elaboració d'una proposta denominada ‘Llenguatge Clar’ per a millorar el llenguatge administratiu, i superar, d'esta manera, les barreres que “impedisquen una relació fluida i directa entre la ciutadania i les administracions públiques i que totes les persones puguen conéixer i comprendre millor el llenguatge administratiu”.

Així ho ha manifestat la diputada de Transparència i Participació, María Tormo, qui ha explicat que “l'objectiu és millorar el portal de transparència de la Diputació de Castelló amb la finalitat de facilitar la seua comprensió per part de la ciutadania”.

I és que, en un context on la transparència i l'accés a la informació són pilars fonamentals per a enfortir la confiança entre els ciutadans i les administracions públiques, María Tormo ha destacat que “es fa indispensable garantir l'accessibilitat i claredat en la comunicació dels continguts”.

“L'ús del llenguatge clar en l'Administració Pública té nombrosos beneficis”, ha assegurat la diputada provincial. En primer lloc, proporciona als ciutadans informació comprensible que els permet prendre decisions informades i participar en forma activa en els assumptes públics. A més, “millora la confiança en les institucions i promou la rendició de compte”, ha ressaltat María Tormo, qui ha assegurat que “s'ha demostrat que ajuda a disminuir el temps i en conseqüència costos econòmic derivat de la falta de comprensió i els recursos humans dedicats a donar resposta a estes”.

D'altra banda, els representants del Consell de Governança Participativa han pogut conéixer en la sessió que han celebrat les conclusions de la jornada organitzada per la institució provincial per a elaborar un document de recomanacions en matèria de governança participativa per a la present legislatura.

En síntesi, tal com ha explicat la diputada de Transparència i Participació “es tracta de set prioritats d'actuació que van destinades a potenciar la governança participava, la seua cultura, la innovació en processos participatius”, a més d'acostar a la ciutadania a les oportunitats que oferix la participació, major implicació en matèria participativa amb els municipis de menor grandària i participar en xarxes i projectes col·laboratius.

Així mateix, el Consell ha aprovat la sol·licitud de col·laboració amb un grup d'investigació de la Universitat Politècnica de València per a l'elaboració d'un projecte finançat per la Unió Europea per a la realització d'una metodologia científica sobre com realitzar l'observació directa per part de ciutadans del carrer, utilitzant per a ells els servicis que presta la Diputació de Castelló.

Finalment, el Consell de Governança ha donat llum verda a l'actuació destinada a millorar l'atenció ciutadana en l'administració pública. “En l'equip de govern de la Diputació de Castelló que presidix Marta Barrachina tenim un compromís de treballar per i per a les persones de Castelló i millorar la seua qualitat de vida”, ha assenyalat María Tormo. Un eix fonamental de l'acció política de la Diputació de Castelló que s'ha vist materialitzat amb esta proposta de reformular el presencialisme per a ser atés en l'administració a conseqüència del debat que ha suscitat la denominada cita prèvia per a accedir a determinats servicis de l'administració pública provincial.

I és que, tal com ha comentat la diputada provincial, “existixen determinats col·lectius de la ciutadania que reclamen ser atesos d'una manera diferent de com es ve produint en la majoria dels casos, i és el nostre deure donar una resposta a esta demanda per part de la ciutadania”.

Perquè, “per a la Diputació de Castelló és molt important que es presten servicis de qualitat als veïns i veïnes de Castelló”, ha rematat la diputada María Tormo.