José Martí destaca l’assistència diària del SEPAM als municipis per a millorar els serveis públics durant la pandèmia

José Martí destaca l’assistència diària del SEPAM als municipis per a millorar els serveis públics durant la pandèmia
21 de Febrer de 2021

El Servei Provincial d’Assessorament a Municipis ha efectuat només en 2020 20.744 assistències administratives a 30 municipis de menys de 5.000 habitants

El Servei Provincial d’Assessorament a Municipis (SEPAM) de la Diputació de Castelló ha efectuat, només en el passat exercici, 20.744 assistències administratives a 30 municipis amb una població menor de 5.000 habitants. Es tracta, en paraules del president José Martí, “d’una xifra que il·lustra de forma fidedigna el paper essencial que tenen aquesta diputació en el dia a dia dels pobles més xicotets”.

Martí, que ha fet balanç de l’any al SEPAM, ha destacat que “tot i haver estat un any convuls, tant la seu central de Castelló com les oficines repartides arreu del territori han continuat prestant tots els serveis d’assistència administrativa, jurídica, econòmica i informàtica com sempre a fi de millorar els serveis que presten a la ciutadania”.

Parlant de xifres concretes, el diputat de Cooperació, Ximo Huguet, ha informat que la meitat dels treballs d’assistència realitzats el passat any corresponen a la tramitació d’expedients administratius (11.810), mentre que la redacció de decrets (4.080) i informes (3.722) copen les tasques del servei de secretaria i intervenció.

“En la Diputació treballem cada dia per a millorar, en qualitat i quantitat, els serveis d'assessorament i gestió als xicotets municipis, per la seua població, no disposen de recursos propis per a resoldre les seues necessitats”, ha manifestat el diputat.

A banda dels serveis administratius, també s’han comptabilitzat 459 assistències en el camp jurídic.

MILLORA DELS SERVEIS MUNICIPALS

Al llarg de 2020 s’han portat a terme projectes per a millorar els serveis públics municipals de la província. La inversió més alta correspon a la introducció d’una nova plataforma tecnològica de suport a la gestió econòmica i jurídica per un import de 150.000 euros. Aquesta ha beneficiat un total de 137 entitats locals, que ara han vist guanyar en agilitat, qualitat del servei i seguretat en el tractament de les dades. Paral·lelament s’han dedicat 36.000 euros per a reforçar l’assistència tècnica en els treballs de renovació del padró municipal i 11.200 euros més per a reforçar la gestió del personal municipal.

Huguet també ha fet menció a l’increment en el suport tècnic als municipis adherits al projecte portal web municipal, que garanteix la presència en internet dels pobles i impulsa l'accés electrònic dels ciutadans de la província a l'administració local. “Amb la Covid-19 s’ha hagut d’enrobustir la presència dels municipis a la xarxa per a poder oferir informació actualitzada del progrés de la pandèmia a nivell municipal”.

Així mateix, la Diputació també ha dotat els ajuntaments d’una llicència de Zoom per a garantir la celebració de les reunions dels òrgans col·legiats de forma telemàtica durant l’Estat d’Alarma sense cap cost per a les arques municipals.

AUGMENT DE LA PLANTILLA A ONDA PER A SUBVENCIONS

Pel que fa a la plantilla, aquesta s’ha vist incrementada a l’oficina d’Onda amb la incorporació d’un tècnic mitjà de gestió per a ampliar l’assistència als municipis per a la sol·licitud i justificació de subvencions. Huguet ha dit que s’estan estudiant totes les fórmules legals per a poder ampliar el personal de forma permanent a la resta d’oficines del SEPAM.

La Diputació de Castelló té operativa una xarxa de punts de recolzament tècnic a disposició dels ajuntaments al llarg de tota la província. A banda de la seu central, ubicada a Castelló, hi ha Ofisam a Morella, Traiguera, Benassal, Onda, Montanejos i Segorbe.