Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

Dia de la Província 2019
Dia de la Província 2019
Pla Castelló 135
Pla Castelló 135
Nuestro canal de Youtube
Conoce de cerca toda la actualidad de la diputación de forma ágil y amena.
Dia de la Província 2019
Dia de la Província 2019
Pla Castelló 135
Pla Castelló 135
Nuestro canal de Youtube
Conoce de cerca toda la actualidad de la diputación de forma ágil y amena.

Ferrando analitzarà vies per a potenciar el sector artesà per a professionalitzar l’interior

Ferrando analitzarà vies per a potenciar el sector artesà per a professionalitzar l’interior
25 de setembre de 2019

L’àrea de Promoció Econòmica de la Diputació de Castelló valorarà la inclusió d’una Aula d’Artesania en els seus programes de formació per a joves com a mesura contra el despoblament

El diputat provincial de Promoció Econòmica, Ocupació i Internacionalització, Pau Ferrando, s’ha reunit hui, per primera vegada a la institució, amb el president de l’Associació Provincial d’Artesans de Castelló (APAC), Pedro Domingo, i el seu tresorer, Marcos Porcar, per a estudiar vies de col·laboració entre ambdós ens.

Ferrando ha ressaltat la importància actual del sector de l’artesania i ha intercanviat postures amb els seus representants a les comarques de Castelló respecte a les potencialitats del mateix en la lluita contra el despoblament. El diputat provincial ha expressat que «cal fer una aposta per recuperar els coneixements artesans i buscar vies d’inclusió dels mateixos en les línies de formació i innovació que oferim des de l’àrea de Promoció Econòmica». Segons ha dit, «tindrem en consideració la possibilitat d’incloure una Aula d’Artesania en la qual s’impartisca formació professionalitzada a la gent més jove» amb l’objectiu «d’arrelar la població al territori d’interior a través del disseny i la comercialització de productes artesans d’utilitat domèstica».

El diputat de Promoció Econòmica ha remarcat també el «valor cultural i identitari» de l’activitat artesana, en tant que «representa com la població es relaciona i evoluciona amb el medi a través dels seus productes». En aquesta línia, Ferrando s’ha compromés a traslladar a la resta d’àrees «la necessitat de distingir la figura de l’artesà a les fires de la província com a element diferenciador i característic de la nostra marca».