El turisme de la província preveu una Setmana Santa amb ocupacions superiors al 85%

El turisme de la província preveu una Setmana Santa amb ocupacions superiors al 85%
14 d'Abril de 2019

El turisme de la província de Castelló preveu una Setmana Santa amb ocupacions hoteleres, en data d’avui, del 85% en els establiments de costa oberts durant aquestes dates i del 90% als de l'interior

14 d'abril de 2019. El turisme de la província de Castelló preveu una Setmana Santa amb ocupacions hoteleres, en data d’avui, del 85% en els establiments de costa oberts durant aquestes dates i del 90% als de l'interior. Així ho confirma l'enquesta telefònica realitzada pels tècnics del Patronat Provincial de Turisme de la Diputació i que ve a consolidar el bon comportament turístic que està registrant la província ja durant aquests primers mesos de l'any. En el cas de les zones de l'interior les previsions arriben a més del 95% en alguns punts, així com especialment ressenyable també l'optimista previsió per a la ciutat de Castelló, amb un 85%, degut sobretot a la influència de l'organització d'esdeveniments esportius a la província, una tendència que la Diputació promou a través del seu programa ‘Castelló Escenari Esportiu’.

El vicepresident de la Diputació i diputat provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha assegurat que “estem davant de bones previsions, la província tornarà a omplir-se de visitants aquests dies, ja a partir d'aquest cap de setmana amb l'arribada del turisme madrileny i català que ja visita la nostra terra s'ha notat un augment de l'activitat a pràcticament tots els pobles”.

No obstant el vicepresident ha indicat que “les reserves s'estan produint molt lentament en alguns casos, sobretot pel fet que les visites estan molt pendents del comportament meteorològic dels pròxims dies i també a la tendència en general de reserves d'última hora. A pesar d'això, es preveu millorar els percentatges previstos a hores d'ara i a algunes zones tant d'interior com de costa s'arribarà pràcticament al 100% d'ocupació”.

Impuls al turisme d'interior

En aqueix sentit, l'especial insistència que la Diputació està fent des de fa mesos en la promoció del turisme intern entre la pròpia gent de Castelló i del turisme de proximitat a les províncies més pròximes ajuda a millorar la previsió en l'arribada de viatgers en els distints tipus d'establiments turístics. Així, a la participació en fòrums turístics com Sevatur de Sant Sebastià o Navartur de Navarra, se sumen altres com la B-Travel de Barcelona i Expovacances de Bilbao, Aratur de Saragossa i Unibike de Madrid en els què la Diputació promociona la marca turística de Castelló durant aquesta primera meitat de l'exercici.

És per això que Martínez ha recordat que “no deixem passar ni una de les oportunitats per a ajudar el sector turístic a què vinga més turisme a la província durant tot l'any. Escoltem les seues necessitats i adaptem el nostre calendari promocional al què ens demanen per a, junts, confirmar aquesta gradual millora del comportament turístic provincial durant tot l'any i anar trencant l'estacionalitat que tradicionalment ha caracteritzat l'activitat turística de la província”.

Cal assenyalar que el perfil de les visites dels municipis de Castelló en Setmana Santa es correspon amb un turisme majoritàriament familiar. En el cas de les zones de costa predomina la procedència de la Comunitat de Madrid, mentres que en el cas de turisme d'interior la procedència majoritària continua sent de la Comunitat Valenciana i Catalunya.

Inversió de rècord per a un 2019 encara més turístic

La Diputació de Castelló està treballant per donar una espenta decisiva al turisme provincial durant aquest 2019 en dedicar-li un pressupost rècord de 5.511.149,74 euros. Amb aquests comptes el Govern provincial enforteix la seua prioritat pel desenvolupament turístic com a generador de noves oportunitats als pobles, en haver augmentat la seua inversió un 106% en els últims set anys i consolidant-se com l'Administració que més inverteix en el turisme de la província de Castelló.