El Patronat de Turisme de la Diputació de Castelló aprova les bases per a subvencionar amb 150.000 euros els cicles de concerts

El Patronat de Turisme de la Diputació de Castelló aprova les bases per a subvencionar amb 150.000 euros els cicles de concerts
2 d'Agost de 2022

L'objectiu és recolzar als organitzadors d'esdeveniments musicals que tinguen un mínim de quatre dies de duració, consecutius o no, en un interval de temps de 30 dies com a màxim

Castelló, 1 d’agost de 2022. El Patronat de Turisme de Castelló ha aprovat les bases que regulen les subvencions per a cicles de música que es desenvolupen a la província de Castelló durant aquest 2022. Es tracta d'una línia d'ajuda que, com destaca la diputada de Turisme, Virginia Martí, vol recolzar als organitzadors de cicles de concerts amb un mínim de quatre dies de duració, consecutius o no, en un interval de temps de 30 dies com a màxim.

Les bases, ratificades en la comissió permanent del Patronat Provincial de Turisme de Castelló del passat 28 de juliol, recullen un muntant total de 150.000 euros. La quantia de la subvenció serà del 80 per cent de l'activitat, sent l'aportació màxima per beneficiari de 40.000 euros.

El president de la Diputació de Castelló, José Martí, ha ressaltat que la institució provincial, a través del Patronat de Turisme, compta amb una línia de patrocinis per a grans festivals, com poden ser el FIB, l'Arenal Sound o el Rototom, “però consideràvem important estar al costat dels organitzadors d'altres esdeveniments musicals que, en els complicats mesos que travessem des de l'inici de la pandèmia fa més de dos anys, han fet un esforç per mantindre viva l'activitat musical”.

Segons Martí, la meta és recolzar “la cultura en tots els seus àmbits, cultura des de l'àmbit de cicles musicals que arriben a totes les comarques de la província i generen activitat econòmica als nostres pobles”.

Les despeses subvencionables són diversos, destacant la contractació d'artistes o agències que ostenten la seua representació; el lloguer d'escenaris, carpes, pantalles audiovisuals, sistemes d'enllumenat i equips de so i àudio; la contractació de publicitat via agencies de comunicació o mitjans de comunicació o el lloguer de vehicles comercials per a les dates exactes del festival i els 10 dies anteriors i posteriors al primer i últim concert del cicle.