Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

Diputació obri noves oportunitats de negoci als productors de Castelló Ruta de Sabor

Diputació obri noves oportunitats de negoci als productors de Castelló Ruta de Sabor
8 de Juny de 2019
La Diputació de Castelló obri noves oportunitats de negoci a nivell internacional per als productors de la província que formen part de la marca Castelló Ruta de Sabor a través de la seua participació en el Saló Salimat d'Alimentació de l'Atlàntic

8 de juny de 2019. La Diputació de Castelló obri noves oportunitats de negoci a nivell internacional per als productors de la província que formen part de la marca Castelló Ruta de Sabor a través de la seua participació en el Saló Salimat d'Alimentació de l'Atlàntic, que té lloc fins a diumenge que ve 9 de juny a la localitat pontevedresa de Silleda. I és que distribuïdors de fins a 17 països s'han interessat pels productes castellonencs en aquest fòrum de referència a la zona nord del país en què Castelló Ruta de Sabor participa per primera vegada. Ho fa amb un estand propi que compte tant amb una part expositiva i de degustació de producte, com d'una zona habilitada perquè els productors puguen mantindre les seues reunions de treball.

El diputat provincial de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha participat en aquest fòrum gastronòmic en què ha explicat que “la participació de la Diputació amb Castelló Ruta de Sabor en Salimat es contextualitza en el treball que hem fet per a obrir noves oportunitats als productors de la nostra terra a l'hora d'obrir-se nous mercats per a vendre els seus productes i que això revertesca en riquesa a la nostra província”.

I és que cal tindre en compte que, junt amb la Diputació, assisteixen un total de nou productors dels sectors d'allioli i salses, melmelades, truga, licors artesans, cellers de vi i ous.

Roig ha assegurat que “continuem sumant noves oportunitats a les nostres xicotetes empreses, als nostres pobles, perquè els productes de Castelló siguen cada vegada més coneguts i millor valorats, també entre els paladars més exigents”.

Posicionar la gastronomia de Castelló en els esdeveniments del sector

El treball de la Diputació amb Castelló Ruta de Sabor ha permés durant aquests quatre anys des que el Govern provincial de Javier Moliner va crear la marca, posicionar els productes castellonencs en els esdeveniments de referència per al sector.

Així, a la participació el pròxim mes en Salimat, cal sumar la participació en Millesime Madrid, Gastrònoma des de 2016, Madrid Fusió, Saló Gurmets, Fira Fruit Logística o la contínua presència del producte gastronòmic en la Fira FITUR com principal aparador del sector turístic, amb la realització de showcookings i degustació de producte en totes les edicions.

Cal tindre en compte que en els seus quatre anys de trajectòria, Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit reunir més de 100 productors i recentment ha evolucionat també a producte turístic gastronòmic, ampliant els seus beneficis tant a municipis, com a establiments turístics, de restauració i hostalers.

La introducció en l'alta cuina internacional de la mà de Berasategui  ha estat, a més, un pas important en el camí que està fent la marca Castelló Ruta de Sabor per continuar augmentant el consum de productes autòctons i apostant per la posada en valor de la seua qualitat.

Nota: detallem els països de procedència dels compradors que s'incorporen a la marca: Alemanya, Austràlia, Bèlgica, Colòmbia, Xina, Dinamarca, Espanya, EE.UU, Holanda, Japó, Mèxic, Noruega, Perú, Regne Unit, Rússia, Suïssa i Singapur.