Diputació i l'ITC avancen en la seua eina SOLCONCER

Diputació i l'ITC avancen en la seua eina SOLCONCER
31 de Gener de 2019

La Diputació de Castelló i l'ITC avancen en la seua eina SOLCONCER per a promoure l'ús de la ceràmica també en la rehabilitació de vivenda

31 de gener de 2019. La Diputació de Castelló i l'ITC avancen en la seua eina SOLCONCER per a promoure l'ús de la ceràmica també en la rehabilitació de vivenda. El diputat de Promoció Econòmica, Salvador Aguilella, ha presentat aquest matí en l'estand provincial de la fira Cevisama les principals novetats d'aquesta eina que permet l'avaluació de solucions constructives amb distints materials de recobriment, tant ceràmics com alternatius per tal de constatar les òptimes prestacions de la ceràmica castellonenca. Aqueixes novetats passen principalment per l'augment de materials i paràmetres comparatius, com a important consolidació d'aquesta eina, i també per la seua conversió a APP per a facilitar el seu ús tant per comercials com per professionals a través dels seus dispositius mòbils.

Aguilella ha assegurat que “avui presentem la consolidació d'aquesta eina com un recurs útil perquè els professionals tinguen criteris objectius que constaten que la ceràmica és el millor material de recobriment, comparant-lo amb tots els materials alternatius. L'objectiu que perseguim amb aquest important projecte que avança gràcies a la gran professionalitat dels tècnics de l'ITC és ser útil al sector, dotar-lo de més recursos que reforcen aqueix gran producte que dia a dia millorem”.

Importants novetats en 2019

Des que es va posar en marxa amb les solucions constructives de particions horitzontals, l'eina ha anat a poc a poc augmentant les seues funcionalitats fins a arribar a incorporar les últimes novetats que es descriuen a continuació.


 

La primera de les novetats és la incorporació en SOLCONCER de les solucions constructives de rehabilitació.

La segona de les novetats és la creació de l'APP de SOLCONCER. Una aplicació que s'ha desenrotllat amb l'objectiu de millorar la usabilitat de la eina en dispositius mòbils. S'ha plantejat el desenrotllament d'una aplicació mòbil operativa tant en dispositius Android com iOS, la descàrrega del qual està ja disponible des d'aquesta setmana, en les principals botigues oficials: Google Play i App Store. Per a facilitar el màxim possible la descàrrega de l'aplicació s'ha creat també una web de llançament: www.solconcer.es/app en la què s'han incorporat els enllaços a aquestes botigues oficials, així com un accés a la versió web tradicional.

Finalment, la tercera de les novetats és la incorporació d'un nou material de recobriment en particions horitzontals: el Luxury Vinyl Tile (LVT). Es tracta d'un producte nou de gran creixement, competidor directe de la ceràmica.

II Jornada Vigilancer sobre el consumidor

La Diputació de Castelló i l'Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) impulsaran la innovació ceràmica a través de l'organització de la 'II Jornada Vigilancer: El consumidor en el punt de mira' que reunirà personal tècnic de l'entorn empresarial ceràmic de Castelló per a tractar entre les claus de futur de la ceràmica també les polítiques d'innovació i màrqueting cap al que la clientela demana. L'estand provincial de la Diputació en Cevisama ha acollit aquest matí la presentació d'aquesta jornada que el pròxim 20 de febrer servirà, a més, per a actualitzar els paràmetres de l'eina de vigilància competitiva que impulsa la Diputació, amb la presentació de l'estudi 'El consumidor de recobriments espanyol en 2018' realitzat per l'Observatori de Mercat d'ITC.

Aguilella, ha explicat que “aquesta jornada servirà per a presentar a les empreses les novetats i l'actualització d'una eina de vigilància competitiva útil com és Vigilancer. Aquest sistema, que hem desenrotllat junt amb l'ITC, és utilitzat cada dia per centenars de professionals, perquè ofereix tota la informació més actualitzada disponible en clau de mercats, oportunitats de negoci internacionals, tecnologies emergents, I+D, màrqueting digitals i distintes tendències i eines disruptives que poden utilitzar per a afrontar de manera òptima els reptes que se'ls presenten d'ací a un futur pròxim, i poder fer-ho amb garanties d'èxit gràcies a la intervenció de professionals i experts que tenen molt a dir en aquests àmbits, cada vegada més imprescindibles a l'hora de competir en l'escenari global”.

Així, amb aquesta jornada, les empreses ceràmiques, associacions empresarials, centres universitaris, d'arquitectura, disseny, comunicació, organismes vinculats a la innovació i a les estratègies de mercat, estan invitats a aquesta cita per a aprofundir en les polítiques d'innovació i màrqueting en el que la clientela demana, escoltant-la i intentant adaptar els nostres productes i serveis als seus gustos i necessitats. Per a això es comptarà amb la presència de professionals de gran prestigi, entre els quals cal destacar la directora de Marketinf d'IKEA Espanya, Laura Durán, o Genís Roca, president de Roca Salvatella.

Objectiu final: ser útil i protegir el sector

Aquestes dues iniciatives presentades avui en Cevisama tornen a posicionar la Diputació com a principal aliada institucional del sector ceràmic a l'hora d'impulsar iniciatives que li són útils. Així, junt amb el Pla ceràmic de regeneració urbana, el premi Som Ceràmica mèrit a la Innovació del Producte en Aplicacions Urbanes i l'eina SOLCONCER o l'APP Ceramics, Vigilancer es consolida com una eina de vigilància competitiva útil per al sector, i es constitueix com un observatori d'investigació contínua en què detectar noves tendències de mercat.