Diputació edita el primer 'gastromapa Castelló Ruta de Sabor' de promoció turística

Diputació edita el primer 'gastromapa Castelló Ruta de Sabor' de promoció turística
5 d'Octubre de 2018

La Diputació de Castelló ha editat el primer 'gastromapa Castelló Ruta de Sabor' com a nova eina de promoció turística per als pobles de la província.

5 d'octubre de 2018. La Diputació de Castelló ha editat el primer 'gastromapa Castelló Ruta de Sabor' com a nova eina de promoció turística per als pobles de la província. Aquest nou recurs ja està a disposició dels establiments, empreses i entitats públiques que ja formen part del producte turístic Castelló Ruta de Sabor que impulsa el Govern provincial per a generar noves oportunitats turístiques i de desenvolupament als municipis de la província.   El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “es tracta d'una eina promocional que, junt amb moltes altres, donarem a conéixer dins i fora de la província per a continuar atraient noves visites als nostres pobles”.   En aqueix sentit, el diputat ha agraït la implicació necessària de tots els agents de la província relacionats amb la gastronomia com a productors, restauradors, hotelers, empreses turístiques, ajuntaments, associacions i oficines de turisme “amb l'objectiu de vertebrar una ruta de sabor i d'experiències per tota la província que, amb aquest gastromapa, es converteix en un nou argument que donar a les persones que ens visiten perquè disfruten de la nostra terra a través de la seua gastronomia”.   El gastromapa Castelló Ruta de Sabor indica quins són els productes gastronòmics autòctons de cada zona de la província, alhora que suggereix una sèrie de rutes a través de les què se suggereixen a les visites un conjunt d'experiències turístiques que van des de visitar vinyes, degustar saborosos plats en els restaurants, conéixer el procés productiu de formatges o olis o reconéixer en el patrimoni històric dels municipis aqueixa tradició gastronòmica. Les rutes són: La Ruta del Vi de Castelló, Ruta de l'Oli i les Oliveres Mil·lenàries, Territori de la Cultura Marítima i Pesquera, Territoris Formatgers i Territoris de la Tòfona.   115 nous ambaixadors de Castelló Ruta de Sabor La Diputació ha incorporat ja 115 empreses de la província com a ambaixadores de la marca Castelló Ruta de Sabor en aquesta aposta gastroturística per millorar les oportunitats dels pobles. Entre elles es troben agències, allotjaments, gastrobars, restaurants, comerços, mercats, centres d'interpretació, oficines de turisme, indústries agroalimentàries visitables, llotges visitables, pesca turística i productors agroramaders.   Cal assenyalar que la Diputació ja ha obert la segona convocatòria per a incorporar noves empreses i municipis al producte turístic. Cal tindre en compte que aqueixa incorporació no és immediata, perquè cada producte o empresa és sotmesa a una rigorosa auditoria per a garantir el compliment dels estàndards de qualitat requerits per a entrar a formar part de Castelló Ruta de Sabor.     Paquetitzar una xarxa provincial d'experiències entorn de la gastronomia La creació del producte turístic de Castelló Ruta de Sabor suposa, per primera vegada a la província, paquetitzar de forma coordinada amb tots els agents implicats, una xarxa d'experiències turístiques vinculades a la gastronomia.   La creació del producte turístic Castelló Ruta de Sabor contempla en el seu desenrotllament tècnic, a més de la creació de material promocional com el gastromapa Castelló Ruta de Sabor, el desenrotllament d'un Pla de Màrqueting i Social per mitjà del producte turístic. Inclourà a més la planificació d'accions promocionals com ara jornades gastronòmiques, esdeveniments, assistència a fires o rutes gastronòmiques entre altres.   Cal tindre en compte que la creació del producte turístic gastronòmic i d'agroturisme 'Castelló Ruta de Sabor' és de caràcter estratègic sectorial i en convergència amb el document marc 'Pla estratègic de turisme 2016-2020' de la Diputació, principal full de ruta d'actuació turística del Govern provincial i consensuat amb empresariat del sector i municipis.   Una marca consolidada amb quatre anys de TRAJECTÒRIA Després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productes de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d'origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. És una marca present en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.   Totes les empreses interessades a participar en aquest producte turístic han d'omplir el formulari d'adhesió o posar-se en contacte amb el departament de Desenvolupament Rural de la Diputació. Tota la informació està disponible en el portal web de la marca, en www.castellorutadesabor.es