Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

Dia de la Província 2019
Dia de la Província 2019
Pla Castelló 135
Pla Castelló 135
Nuestro canal de Youtube
Conoce de cerca toda la actualidad de la diputación de forma ágil y amena.
Dia de la Província 2019
Dia de la Província 2019
Pla Castelló 135
Pla Castelló 135
Nuestro canal de Youtube
Conoce de cerca toda la actualidad de la diputación de forma ágil y amena.

Diputació consolida el Castell de Peníscola com a catalitzador d'oportunitats

Diputació consolida el Castell de Peníscola com a catalitzador d'oportunitats

8 de juny de 2019. La Diputació de Castelló ha consolidat el Castell de Peníscola com a catalitzador d'oportunitats turístiques en aconseguir fins maig els 85.000 visitants, una xifra que ve a constatar l'excel·lent comportament turístic d'aquest monument com a gran reclam del turisme cultural de la província. Amb això, el Govern provincial ha aconseguit trencar amb l'estacionalitat d'activitat entorn de la fortalesa en haver apostat per consolidar la visita al castell com a producte turístic en si mateix i no tant vinculat a ser només oferta complementària al sol i platja.

L'aspiració del president de la Diputació, Javier Moliner, és que amb la transformació i modernització realitzada pel Govern provincial permeta el monument atraure mig milió de visitants anuals i que això revertesca en millors oportunitats econòmiques per a tota la comarca del Baix Maestrat.

“Tota destinació turística necessita un producte principal, que en el nostre cas és el sol i la platja amb un complement de tot l'interior de la província bolcat a servir patrimoni,  història, paisatge, cultura, gastronomia. Però a més, necessita d'un element que estire de la destinació. Una icona, una bandera. I aqueixa icona és el Castell de Peníscola, sens dubte, ja que és la imatge internacional no sols de la província de Castelló, sinó inclús de la Comunitat Valenciana i d'Espanya”, ha indicat Moliner.

En aqueix sentit, el president ha explicat que “la Diputació ha volgut transformar el Castell, no volem que siga un castell per a vindre a veure sinó per a vindre a sentir, per a experimentar, a viure els moments històrics que durant aquests vuit segles ha viscut amb el pas de l'Orde del Temple, del Papa Luna. Convertir el motiu pel qual milers de turistes de tota Europa vinguen a conéixer la província i puguem beneficiar no sols Peníscola sinó tota la província de l'arribada d'aqueixos visitants”.

Cal recordar que ja han conclòs les obres de la primera fase del Pla director de la Diputació que han permés, entre altres coses, l'habilitació del far com a centre de visitants i la restauració de diversos elements arquitectònics que enriqueixen notablement el recorregut pel castell.

Un paquet turístic únic a Espanya

El president Moliner ha fet referència a “un abans i un després” d'aquest conjunt d'actuacions. “Així és com s'aconsegueix passar d'una visita aïllada a aquesta fortalesa a un paquet turístic, únic a Espanya, que ofereix una experiència temperaria per aquesta província, posant en valor els nostres pobles i traient el màxim profit de cada estada”.

I és que el Pla director inclou la restauració del patrimoni del castell, així com del parc d'artilleria, la renovació de l'oferta museogràfica i l'adequació dels accessos amb l'objectiu que aquesta fortalesa recupere tota la seua esplendor i siga el més atractiva possible per a les visites.

A més, part important d'aquesta línia de treball és la vertebració de dues rutes temàtiques per tota la província entorn dels templers i la figura del Papa Luna, la qual cosa permetrà que el turisme que visite Peníscola puga ampliar aquesta experiència i conéixer els pobles de l'interior. 

Recuperació rendible per al territori

Generar riquesa al territori i crear oportunitats laborals per a la gent de Castelló són les finalitats últimes d'aquesta recuperació patrimonial històrica per a la província de Castelló i la seua vertebració turística provincial.

És per això que el president ha demanat a empresariat, associacions, institucions i ciutadania la seua participació “per a dotar de contingut aquest Pla director, per a fer-lo el més rendible possible, tant per al sector turístic com per al territori. A generar tants somriures com llocs de treball, i a continuar la història d'una província que mira al passat amb orgull i reivindica el present com a oportunitat de futur”.