Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

SEU ELECTRÒNICA
Realitza els teus tràmits, gestions tributàries, pagaments o consultes en els nostres serveis online per a ciutadans i empreses.
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La nostra eina de treball per a rendir comptes davant la ciutadania i atendre les seues propostes.
SEU ELECTRÒNICA
Realitza els teus tràmits, gestions tributàries, pagaments o consultes en els nostres serveis online per a ciutadans i empreses.
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La nostra eina de treball per a rendir comptes davant la ciutadania i atendre les seues propostes.

Diputació comprova la millora del Castillo de Peníscola com a producte turístic

Diputació comprova la millora del Castillo de Peníscola com a producte turístic

25 de maig de 2019. La Diputació de Castelló ha incorporat als treballs de millora que està realitzant en el Castell de Peníscola a través del seu Pla director, la realització d'enquestes de satisfacció a les visites. L'objectiu és el de continuar millorant la qualitat de l'experiència de la visita al monument, tractant d'optimitzar tots els seus atractius a l'hora de ser un dels recursos turístics més importants per a irradiar oportunitats a la província, i imatge turística més internacional de Castelló.

El vicepresident primer i diputat provincial de Cultura, Vicent Sales, ha assegurat que “és cridaner comprovar com més del 90% de les visites qualifiquen d'excel·lent, amb una puntuació entre 9 i 10 sobre 10, la visita al monument. Totes les persones enquestades han aprovat els índexs de qualitat de la visita, però saber que quasi la totalitat li donen el màxim de puntuació i assenyalen que estan gratament sorpresos per l'experiència és, sens dubte, un revulsiu més per a continuar treballant en l'objectiu de posicionar aquest emblema cultural i patrimonial com un dels pilars més importants de l'activitat turística de la nostra província”.

Cal destacar, a més, que de les conclusions dels qüestionaris que han pogut completar les visites al castell durant aquest 2019, s'extrau que pràcticament el 80% de les visites no havia visitat abans la fortalesa, i que més d'un 35% ho feien com principal motiu de la seua visita a la província.

En aqueix sentit, Sales ha assegurat que “el que pretenem a més amb aquests mesuraments és conéixer com la notable transformació i modernització de la visita al castell que estem realitzant a través del Pla Director està contribuint a posicionar-lo com el principal motiu de visita a Peníscola i a la província, quelcom que va apareixent cada vegada més. Això ens indica que la creació de producte turístic a partir dels recursos del castell està ajudant a consolidar-lo”.

Convertir el Castell de Peníscola en el més visitable d'Espanya

La Diputació de Castelló avança en la restauració del Castell de Peníscola per a fer-lo el més visitable d'Espanya amb el Pla director, la primera fase del qual ja conclosa ha suposat la recuperació i condicionament de les sales de la planta baixa del castell i les sales pontifícies, obrint a les visites totes les sales que anteriorment es dedicaven a labors administratives i que ara es concentren en el far, també habilitat per a tal fi per la Diputació. La museografia d'aquestes sales i l'adequació del far com a centre de recepció de visitants han estat ja també realitzades com a part d'aquesta primera fase.

Gran aposta per les noves tecnologies

En aquest decidit impuls de la Diputació al potencial turístic del Castell de Peníscola n’hi ha un gran protagonisme també de les noves tecnologies, amb l’activació de la nova pàgina web (castelldepeniscola.dipcas.es) i l'aplicació per a dispositius mòbils (App) per tal de visibilitzar millor les virtuts del monument, enriquir la seua visita i facilitar la compra d'entrades online a totes les persones interessades a visitar-lo sense necessitat de fer cues.