Diputació atraurà els principals 'influencers' turístics d'una desena de països

Diputació atraurà els principals 'influencers' turístics d'una desena de països
14 de Gener de 2019

La Diputació de Castelló atraurà els principals prescriptors de destinació turística de fins una desena de països a través de 30 viatges de familiarització que ha programat durant aquest 2019 en la seua aposta estratègica pel sector turístic

14 de gener de 2019. La Diputació de Castelló atraurà els principals prescriptors de destinació turística de fins una desena de països a través de 30 viatges de familiarització que ha programat durant aquest 2019 en la seua aposta estratègica pel sector turístic. L'objectiu del Govern provincial amb la programació d'aquestes accions directes amb periodistes i turoperadors de referència en aquests mercats és el d'atraure més turisme estranger com una de les vies de desenvolupament del turisme de la província.

El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “els famtrips o viatges de familiarització ens permeten traslladar els prescriptors de destinació aqueix turisme d'experiències que estem potenciant des de la Diputació i que és molt complicat comunicar de forma completa només en reunions de treball o a través de materials audiovisuals que elaborem per a presentacions de la nostra destinació. Portem els periodistes i agents de viatges als nostres pobles perquè experimenten en primera persona la quantitat de sensacions que ofereix la nostra província, els nostres pobles, les nostres tradicions, el nostre patrimoni, gastronomia, cultura, esport... una infinitat d'experiències que junt amb el clima, patrimoni natural i la nostra costa ens fan una destinació molt competitiva i abellidora per a disfrutar durant tot l'any”.

Així, el Govern provincial preveu la realització de 12 viatges de premsa i 17 viatges de familiarització amb turoperadors i agents de viatges. Com a mercats prioritaris per a aquestes accions, la Diputació contempla Alemanya, França i el Regne Unit, perquè són els mercats que atrauen més turisme estranger a la província. “Aquests tres mercats representen el 50% de viatgers i el 60% de les pernoctacions del turisme internacional. França és el principal mercat per a Castelló a causa de la distància per carretera menor a vuit hores i el Regne Unit ha millorat el seu posicionament, gràcies a les rutes aèries existents des de l'Aeroport de Castelló”.

A més, es tenen en compte altres mercats internacionals com són Àustria, Bèlgica, Escandinàvia, Holanda, Polònia i Romania.

L'Administració que més inverteix en el turisme de Castelló

Amb un pressupost rècord de 5.511.149,74 euros, el Govern provincial donarà una altra espenta decisiva al turisme provincial durant aquest acabat d'estrenar 2019, plasmant en aquestos comptes de rècord la seua prioritat pel desenvolupament turístic com a generador de noves oportunitats als pobles, en haver augmentat la seua inversió un 106% en els últims set anys i consolidant-se com l'Administració que més inverteix en el turisme de la província de Castelló.

Cal recordar que el pressupost de Turisme de la Diputació en 2011 va ser de 2.665.238 euros, i des de llavors i fins ara el Govern provincial de Javier Moliner ha anat incrementant aqueixa quantia fins a arribar a la xifra rècord del pròxim exercici, 5.511.149 euros. Respecte a 2017 l'increment és del 2,35%, amb 126.549 euros més.