3.398 milions per a la província

3.398 milions per a la província
5 de Juliol de 2017

Moliner: “La nova plataforma demostra l'aposta estratègica del Govern per a potenciar el creixement de Castelló”

5 de juliol. El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha posat en valor “el compromís adquirit pel Govern central amb la nostra província” després d'anunciar una inversió de 3.398 milions d'euros a la província. “Després que governs anteriors desoïren les nostres reivindicacions, avui s'ha constatat que aquest executiu sí que creu i aposta de veritat per Castelló i per potenciar el seu desenvolupament i multiplicar les seues oportunitats de creixement”.

Així ho ha destacat el president provincial després que el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, haja “vingut a Castelló per cinquena vegada en set mesos des que és ministre per a donar la cara i exposar amb claredat la situació de cada un dels trams del Corredor Mediterrani i mostrar l'aposta del Govern per aquesta província” amb l'anunci que Foment executarà una nova plataforma d'ample internacional entre Castelló i València amb ample internacional de doble capacitat entre ambdues ciutats.

Un anunci qualificat per Moliner “d'estratègic per a potenciar el creixement de la província. Hem viscut molt de temps en què tots els espais d'anunci polític tenien a veure amb les urgències electorals i avui hem vist un ministre amb la capacitat de pensar en les futures generacions i no en les pròximes eleccions”.

D'aquesta manera, dels 3.398 milions d'euros que invertirà el Govern per a millorar la circulació de persones i mercaderies, més de 1.700 milions es destinaran a aquesta nova plataforma entre Castelló i València que “obrirà un nou espai d'oportunitats empresarials, econòmiques i turístiques per a la província afavorint, a més, el creixement futur del tràfic de mercaderies entre Castelló i València”.

No en va, amb aquesta infraestructura, que arrancarà la seua construcció en 2019, es reduirà notablement el temps de viatge entre València i Barcelona de les 3:05 hores de l'actualitat, passant per les 2:30 hores en 2017, 2:20 en 2020 i únicament dues hores amb la seua posada en funcionament en el futur. A més, la inversió global també contempla el soterrament del Corredor al seu pas per València, per la qual cosa el temps de viatge entre Castelló i Madrid també es reduirà notablement.

Aposta pel futur de la província

Moliner ha insistit en la naturalesa d'un anunci que “és de mitjà termini però que indica una clara voluntat del Govern central d'apostar per les connexions del Corredor Mediterrani i entendre que evidentment el futur del creixement de tota Espanya depén en gran manera que aquesta zona, que és el franc generador de riquesa que ha alçat cada vegada que ha tingut ocasió l'economia de tot el país, torne a convertir-se en aquest gran motor”.

Per a aixó, tal com ha explicat el president de la Diputació “fa falta les infraestructures i planificar a llarg termini. en un territori com el nostre que és capaç d'aportar en indústria, turisme i agricultura es mereix tindre les millors infraestructures i un Govern com aquest que pense en futur, que planifique en futur i que dote Castelló d'uns instruments de què es va a beneficiar tota Espanya i no sols Castelló”.

I és que “avui Castelló li està aportant a Espanya les millors xifres en la balança d'exportació que cap altra província li aporta. Avui Castelló li està donant bones xifres en creixement de turistes. Per això, si tenim les infraestructures en condicions i tenim el que ens correspon, estem disposats a deixar-nos la pell per donar-li més alegries al conjunt de la societat”.

En definitiva, “més de 3.000 milions d'inversió que són per a Espanya, perquè al final s'ubiquen a Castelló perquè tenim capacitat de generar riquesa. I és que massa vegades hem vist que s'han construït carreteres, trens i aeroports on mai havia anat ningú i ací ens plantegem perquè no es construeixen, quan ja abans d'aquestes infraestructures arribaven turistes, es generava riquesa i moltes oportunitats”.

Obres en el Corredor Mediterrani

Cal destacar que de la Serna ha aprofitat la seua visita a Castelló per a informar sobre l'estat de les obres del Corredor Mediterrani i assegurar que s'estan accelerant els dos subtrams Castelló-Vinaròs i Vinaròs-Vandellós.

D'aquesta manera, el ministre de la Serna ha explicat que les obres entre Castelló-València, que ja es troben en fase de proves, ascendeixen a 74 quilòmetres i 178 milions d'euros i respecte a l'arribada de l'AVE, ha remarcat que la seguretat marca el ritme de les proves que fixa l'agència de seguretat ferroviària.

“Es tracta d'una tecnologia nova de què s'estan fent proves per primera vegada. Quan circulen els primers trens Castelló-València es començarà a col·locar el tercer carril en l'altra via i s'actuarà de forma immediata en el tram Castelló-Sagunt perquè estiga operatiu a finals de 2019”, ha avançat de la Serna.