La feria gastro-turística més ambiciosa de la història organitzada per Castelló Ruta de Sabor

La feria gastro-turística més ambiciosa de la història organitzada per Castelló Ruta de Sabor
7 d'Octubre de 2018

La Diputació de Castelló prepara una ambiciosa I Fira de Producte Gastronòmic i Turístic Castelló Ruta de Sabor a la capital de la província els dies 3 i 4 de novembre.

7 d'octubre. La Diputació de Castelló prepara una ambiciosa I Fira de Producte Gastronòmic i Turístic Castelló Ruta de Sabor a la capital de la província els dies 3 i 4 de novembre. Es tracta de l'aposta més forta que mai s'haja fet a la província per a afavorir tant les empreses agroalimentàries com les turístiques.

Amb això, el Govern intensifica la seua aposta per visibilitzar i aprofitar les enormes oportunitats que obri la creació d'una xarxa de producte turístic gastronòmic de la mà de productors, sector turístic i municipis com a via de desenrotllament i ocupació per als pobles. “Esperem la presència d'un centenar d'empreses vinculades a la indústria gastroturística i milers de persones procedents no sols de la província de Castelló, sinó de tota la Comunitat Valenciana i altres territoris de l'entorn de la província”, ha assegurat el diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig.

A més, Roig ha anunciat que “estem creant noves plataformes a través de les què donar a conéixer la qualitat del nostre producte vinculant-lo a experiències turístiques de la mà de restauradors, hotelers, municipis, productors i empreses d'oferta turística complementària entre altres. Aquesta fira servirà per a generar nous ambaixadors de Castelló Ruta de Sabor, perquè servirà per a comprovar i donar a conéixer al propi sector turístic i a milers de persones de la província que ací tenim el millor rebost de la Mediterrània i experiències turístiques que valen molt la pena i que ens porten a posar en valor el nostre patrimoni cultural i natural”.

Cal tindre en compte que el Govern provincial ha incorporat ja 115 empreses de la província com a ambaixadores de la marca de productes Castelló Ruta de Sabor en aquesta aposta gastroturística per millorar les oportunitats dels pobles. Els perfils d'aquesta xarxa de producte turístic els conformen agències, allotjaments, gastrobars, restaurants, comerços, mercats, centres d'interpretació, oficines de turisme, indústries agroalimentàries visitables, llotges visitables, pesca turística i productors agroramaders. “Ara és moment de culminar el projecte i passar a treballar la ruta, l'experiència, per a acabar de cohesionar i donar sentit a la marca”, indica el diputat.

Una gran plataforma de posada en valor de Castelló Ruta de Sabor

La Diputació de Castelló concep aquesta I Fira de Producte Gastronòmic i Turístic Castelló Ruta de Sabor com una gran plataforma que servirà per a posar en valor i donar a conéixer a la gent el gran potencial turístic gastronòmic de la nostra província.

Durant dos dies, el carrer Cavallers i la plaça de les Aules de Castelló es convertiran en un focus d'activitat relacionada amb el turisme i la gastronomia amb multitud d'activitats participatives pensades per a posar en valor la qualitat del producte de Castelló Ruta de Sabor i la quantitat d'experiències que ja es poden viure a la província relacionades amb la gastronomia. Hi haurà a més un ampli espai on es podrà adquirir i degustar producte de la província, així com multitud de demostracions culinàries que posaran de manifest l'enorme diversitat de producte que conforma la gastronomia de Castelló.

Paquetitzar una xarxa provincial d'experiències entorn de la gastronomia

La creació del producte turístic de Castelló Ruta de Sabor suposa, per primera vegada a la província, paquetitzar de forma coordinada amb tots els agents implicats, una xarxa d'experiències turístiques vinculades a la gastronomia.

“Aquest producte turístic és una ruta única que comprén centenars de productes amb una qualitat i sabor excepcional, però també comprén una ruta de paisatges, patrimoni, cuina, artesania, tradicions i història”, ha detallat el diputat.

La creació del producte turístic Castelló Ruta de Sabor contempla en el seu desenvolupament tècnic, a més de la creació de material promocional com el gastromapa Castelló Ruta de Sabor, el desenvolupament d'un Pla de màrqueting i social mitjançant el producte turístic. Inclourà a més la planificació d'accions promocionals com a jornades gastronòmiques, esdeveniments, assistència a fires o rutes gastronòmiques entre altres.

Cal tindre en compte que la creació del producte turístic gastronòmic i d'agroturisme 'Castelló Ruta de Sabor' és de caràcter estratègic sectorial i en convergència amb el document marc 'Pla estratègic de turisme 2016-2020' de la Diputació, principal full de ruta d'actuació turística del Govern provincial i consensuat amb empresariat del sector i municipis.

Després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d'origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. És una marca present en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.