Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

SEU ELECTRÒNICA
Realitza els teus tràmits, gestions tributàries, pagaments o consultes en els nostres serveis online per a ciutadans i empreses.
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La nostra eina de treball per a rendir comptes davant la ciutadania i atendre les seues propostes.
SEU ELECTRÒNICA
Realitza els teus tràmits, gestions tributàries, pagaments o consultes en els nostres serveis online per a ciutadans i empreses.
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La nostra eina de treball per a rendir comptes davant la ciutadania i atendre les seues propostes.

La Diputació reforçarà la xarxa d'oficines d'assessorament sobre reclamacions hipotecàries

La Diputació reforçarà la xarxa d'oficines d'assessorament sobre reclamacions hipotecàries
6 d'Octubre de 2019

La institució provincial aporta 12.000 euros perquè les oficines obertes a Benicarló, Borriana, Castelló, Onda, Vila-real i Vinaròs, activades per conveni entre el Col·legi d'Advocats i els ajuntaments, puguen atendre qualsevol ciutadà domiciliat en algun dels 135 municipis de la provincia

La Diputació de Castelló ha donat el vistiplau a un conveni amb el Col·legi d'Advocats i els ajuntaments de Benicarló, Borriana, Castelló de la Plana, Onda, Vila-real i Vinaròs relatiu a la prestació d'un servei d'assessorament i mediació en les reclamacions hipotecàries contra l'habitatge habitual. L'objectiu de l'acord, com destaca la vicepresidenta de la Diputació i responsable de l'àrea de Benestar Social, Patricia Puerta, és que en aquestes sis oficines es puga atendre les tramitacions que sol·licite qualsevol ciutadà domiciliat en un dels 135 municipis de la província.

La proposta de conveni, que ja ha estat ratificada per la Junta de Govern, cerca “reforçar el treball que realitzen els advocats en aquestes sis oficines, locals que han estat aportats per cadascun dels sis municipis citats, perquè el servei d'assessorament sobre un tema tan sensible com és el dels conflictes amb les hipoteques puga arribar a tots els ciutadans de la província, independentment de si resideixen o no a la ciutat on es presta el servei”, destaca Patricia Puerta. La subvenció aconsegueix els 12.000 euros i es destina a les despeses derivades de la labor de dotze lletrats del Col·legi d'Advocats de Castelló.

La crisi econòmica que ha afectat el país els últims anys ha provocat que algunes famílies s'enfronten amb problemes a l'hora d'atendre els préstecs hipotecaris sobre l'habitatge habitual, la qual cosa ha portat a buscar diferents camins per a la resolució de conflictes. Així, el Col·legi d'Advocats va promoure ja la formalització de línies de col·laboració amb els ajuntaments de Benicarló, Borriana, Castelló, Onda, Vila-real i Vinaròs, l'objecte dels quals era l'habilitació, en dependències municipals, d'un servei d'assessorament i mediació en les reclamacions hipotecàries contra l'habitatge habitual.

Els ajuntaments han aportat en aquest sentit locals amb els seus propis recursos personals, la cobertura administrativa de les funcions derivades de la recepció de peticions d'accés al servei, l'establiment de sistemes de cita prèvia i la tramitació de comunicacions i notificacions. El Col·legi d'Advocats, per part seua, assumeix la prestació de l'assessorament jurídic i de mediació entre les persones deutores dels préstecs hipotecaris i les seues respectives entitats creditores.

La Diputació de Castelló, amb aquest conveni, assumeix com a fi pròpia garantir els principis de solidaritat i equilibri intermunicipals. Per això, promou una línia de col·laboració provincial amb el Col·legi d'Advocats i els ajuntaments dels sis municipis que han habilitat les oficines. Patricia Puerta recalca que “volem garantir l'accés al servei d'assessorament i mediació de totes aquelles persones que el precisin, independentment del municipi de la província de Castelló en què es troben domiciliades”. Amb això, la corporació provincial pretén garantir la universalització de l'accés, per la ciutadania provincial, al servei afavorit pel Col·legi d'Advocats en col·laboració amb les corporacions locals.