La Diputació presenta el I Mercat de la Tòfona Castelló Ruta de Sabor

La Diputació presenta el I Mercat de la Tòfona Castelló Ruta de Sabor
11 de Decembre de 2017

La Diputació de Castelló convertirà la plaça de Les Aules en un gran mercat de la trufa negra de Castelló per a fomentar el consum d'aquest preat fong que es cultiva a l'interior de la província de cara a la pròxima campanya nadalenca.

11 de desembre. La Diputació de Castelló convertirà la plaça de Les Aules en un gran mercat de la trufa negra de Castelló per a fomentar el consum d'aquest preat fong que es cultiva a l'interior de la província de cara a la pròxima campanya nadalenca. El diputat de Castelló Ruta de Sabor, Pablo Roig, ha presentat avui el I Mercat de la Tòfona Castelló Ruta de Sabor que es desenvoluparà diumenge que ve, 17 de desembre, de 10 a 15 hores en la cèntrica plaça de Les Aules de Castelló.

“Mai abans havíem fet una aposta tan important per promocionar així el consum de trufa de la província entre la pròpia gent de Castelló. És la primera vegada que la ciutat de Castelló tindrà un mercat de la trufa, i la portem per a donar-la a conéixer entre la pròpia gent de Castelló, ja que hem detectat precisament una falta de coneixement i de consum entre la població en general. Volem que així com és preada pels especialistes, també ho siga entre la gent de Castelló en general per a fomentar el seu consum a la província. Sí que hi ha fires de la trufa en els pobles amb tradició trufícola, com són Benassal o El Toro, però a la capital de la província és quelcom innovador que esperem que tinga molt bona acollida entre el públic”, ha explicat el diputat.

I és que l'objectiu fonamental d'aquest mercat es correspon amb el de la marca de productes autòctons de la Diputació, Castelló Ruta de Sabor, de promocionar els productes de la província i potenciar el seu consum en les pròximes dates nadalenques, així com recolzar la gastronomia castellonenca i el turisme dels municipis productors.

“En aquest mercat es podrà adquirir trufa fresca i productes derivats com ara olis, formatges o embotits trufats, així com degustar tapes elaborades amb el que es coneix com a or negre de la gastronomia”, ha explicat el diputat Roig.

Un mercat replet d'activitat i productes de Castelló

Fins a l'últim detall d'aquest mercat s'ha cuidat amb cura perquè les visites respiren castellonerisme en el seu ambient. Així, els vins que es podran degustar es corresponen amb els millors caldos de la província, gràcies a la participació de la IGP Vins de Castelló.

Seran 15 les casetes de productors i truficultors provincials, amb empreses de trufiturisme, cuiners especialitzats en aquest preat fong i música en directe. 

De la mateixa manera, de 12 a 13 hores tindrà lloc un showcooking amb tuber melanospum a càrrec del xef Kike Peris de Randurías Restaurant i Esdeveniments de Jérica. En aquesta demostració de cuina en directe es donaran pautes per a aconseguir un major aprofitament de l'aroma de la trufa a través del producte. Aquesta activitat compta amb la col·laboració del restaurant, de l'empresa Truffeat i de l'Ajuntament d'El Toro.

Els més menuts de la casa també tindran el seu espai en aquesta fira, amb activitats adreçades a conéixer la trufa de forma lúdica i divulgativa, perquè tal com ha explicat la tècnica de Desenvolupament Rural de la Diputació, Lledó Novo, “hem d'ensenyar als potencials consumidors del futur a apreciar aquest producte, perquè la gent d'ací hem de ser la millor ambaixada de la nostra trufa negra”.

Material divulgatiu en el mercat

Com a part de l'objectiu de la Diputació de Castelló de donar a conéixer les millors qualitats dels productes de la província, el Govern provincial ha editat díptics en què s'explica la forma òptima de consum de la trufa, d'acord amb les seues característiques. A més, les visites trobaran també una recepta per a poder practicar a casa tot el que s'ha aprés en el Mercat de la Trufa Castelló Ruta de Sabor, per tal de degustar una de les matèries primeres més apreciades de la gastronomia internacional i que produeix bona part de l'interior de Castelló.

Servei d'Assessorament en Truficultura

Dins de la línia de promoció i posada en valor de la trufa com a element vertebrador del turisme a la zona de l'interior, la Diputació va crear el Servei d'Assessorament en Truficultura per mitjà del qual ofereix atenció presencial, telefònica o per adreça electrònica a l'agricultor que compta amb una plantació trufera. “Es tracta de reforçar la trufa com una alternativa econòmica sostenible per a les comarques de l'interior de la província”, ha explicat Roig.