Xaro Miralles fomenta la innovació de la Diputació de Castelló en el programa de ‘Innovació Municipal’

Xaro Miralles fomenta la innovació de la Diputació de Castelló en el programa de ‘Innovació Municipal’
29 d'Octubre de 2021

La diputada de Participació i Transparència ha defensat i exemplificat a Alacant i València accions relacionades amb la innovació i la transparència

La diputada de Participació, Transparència, modernització, informàtica i noves tecnologies, Xaro Miralles, ha exposat en les jornades d'Innovació Municipal, celebrades a Alacant i València, les polítiques de transparència, participació ciutadana i modernització que han col·locat a la Diputació de Castelló com a referent en aquestes matèries.

En aquests fòrums, Miralles ha explicat que per a la Diputació de Castelló ‘’la innovació sempre ha sigut una qüestió estratègica i transversal per a desplegar en tots els ajuntaments de la província’’, i ha recordat que amb la creació l'any 2013 del Servei d'Administració i Innovació pública, el primer que es va desenvolupar va ser l'Estratègia d'Innovació i Creació de Valor Públic de la Diputació.

Respecte a l'Administració electrònica, l'ha definida com a ‘’integral i sostenible’’, i ha afirmat que gràcies a accions com el desplegament de l'Administració electrònica a tots els municipis de la província de menys de 20.000 habitants, ‘’s'han agilitat els tràmits i s'ofereix un millor servei públic a la ciutadania’’.

Quant a la innovació en polítiques de transparència, la diputada ha defensat que el paradigma del Govern Obert ‘’és una nova manera d'entendre la gestió pública que faciliten la solució dels problemes amb ajuntaments i amb la ciutadania’’, i ha assegurat que la transparència ‘’ha incorporat innovacions importants en tots els processos de gestió que la Diputació desenvolupa, com el Consell de Governança Participativa’’.

També ha exposat els treballs relacionats amb la gestió del canvi, una tasca que, en paraules de la diputada, ‘’ha abastat totes les facetes i plans de la Diputació amb l'objectiu de generar una cultura organitzativa favorable a la innovació i capaç de fer front als canvis que s'aveïnen’’. L'exemple més recent és la implantació de la tècnica del Client Misteriós, per la qual els serveis públics de la Diputació provincial seran observats de manera presencial i telemàtica per ciutadans i funcionaris municipals anònims per tal de ser millorats.