Totes les oficines d’atenció presencial de la Diputació de Castelló romandran temporalment tancades degut a l'estat d'alarma declarat mitjançant el RD 463/2020
Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

La Diputació de Castelló posarà en marxa un pla de xoc per a reduir l'impacte econòmic i social del COVID-19

La Diputació de Castelló posarà en marxa un pla de xoc per a reduir l'impacte econòmic i social del COVID-19
17 de Març de 2020

La corporació estudia mesures com la flexibilització dels períodes de pagament dels impostos i la revisió de tots els terminis de les línies de subvenció i ajudes

La Diputació de Castelló treballa en la posada en marxa d'un pla de xoc que permeta atendre les necessitats dels municipis i minimitzar l'impacte negatiu de la pandèmia del coronavirus entre els ciutadans de la província. Amb aquest objectiu, l'equip de govern, al costat dels tècnics de la casa, “està estudiant totes les mesures que podem implantar, dins de les nostres possibilitats i competències, per a reduir l'impacte econòmic i social que aquesta crisi tindrà als ajuntaments i actuar en benefici dels nostres veïns i veïnes”, ha destacat el president de la Diputació, José Martí.

Martí ha deixat palés que, des de l'inici de la crisi per la pandèmia del coronavirus, aquesta diputació està treballant, en coordinació amb les administracions competents, amb dos objectius fonamentals: “articular les mesures bàsiques de protecció de tots els treballadors de la Diputació i garantir la continuïtat dels serveis que oferim a tots els ajuntaments i a la ciutadania”. Així mateix, el president ha destacat que la Diputació s'ha posat a la disposició de tots els municipis i que “estem prenent totes les decisions pensant en el benefici de la província”.

Pla de xoc

El diputat provincial d'Hisenda, Personal i Recursos Humans, Santiago Agustí, ha apuntat algunes de les línies en les quals està treballant conjuntament l'equip de govern amb els tècnics: flexibilització dels períodes de pagament dels impostos; possibilitat de tornar a obrir el termini per a anticipar als municipis els diners de la recaptació dels tributs locals; analitzar la devolució o compensació als usuaris de taxes de serveis provincials que s'han suspés a conseqüència d'haver-se decretat l'Estat d'Alarma; revisió de tots els terminis de les línies de subvenció i ajudes per a facilitar al màxim la seua tramitació i garantir el seu cobrament per part de totes les entitats beneficiades; o la realització de préstecs amb un tipus d'interés del 0% als ajuntaments perquè puguen atendre en els seus municipis les necessitats derivades de la crisi del coronavirus.

A nivell social, s'han donat també directrius, des de l'àrea de Benestar Social que coordina la vicepresidenta de la Diputació, Patricia Puerta, perquè tots els treballadors que integren el servei de Teleajuda incrementen l'atenció a la població de risc, “ja que en aquests moments, requereix d'una resposta ràpida i eficaç”, recalca Patricia Puerta.

Informació actualitzada en la web

Cal recordar que la Diputació de Castelló té activa una pàgina www.dipcas.es/es/coronavirus.html i www.dipcas.es/val/coronavirus.html en la qual s'actualitza cada dia tota la informació d'interés entorn del coronavirus, recopilant informació oficial, a nivell estatal, autonòmica i de la pròpia institució provincial, sobre les mesures a adoptar per a evitar la propagació del COVID-19. La Diputació de Castelló està en contacte directe i continu amb les autoritats sanitàries i la Generalitat Valenciana per a coordinar una resposta única i consensuada que garantisca la salut de la ciutadania i del personal de la casa.

Comité de Seguiment i Estratègia

Finalment, recordar que demà dimecres es reunirà el Comité de Seguiment i Estratègia del COVID-19, dirigit pel president, José Martí; per a posar damunt de la taula la coordinació de totes les mesures a aplicar a impulsar, a l'empara de l'article 7 del Reial decret 463/2020, de 14 de març, el teletreball de manera general per a tots emprats de la Diputació, amb caràcter immediat mentre estiga vigent el citat decret.