La Diputació fomentarà la celebració de més fires de producte als pobles

La Diputació fomentarà la celebració de més fires de producte als pobles
16 de Maig de 2018

La Diputació de Castelló fomentarà la celebració de més fires de producte gastronòmic com a reclam turístic als pobles a través de la seua marca Castelló Ruta de Sabor d'acord amb el seu objectiu de crear noves oportunitats econòmiques i de futur a la província.

16 de maig.La Diputació de Castelló fomentarà la celebració de més fires de producte gastronòmic com a reclam turístic als pobles a través de la seua marca Castelló Ruta de Sabor d'acord amb el seu objectiu de crear noves oportunitats econòmiques i de futur a la província. Així, el Govern provincial treballa en l'articulació d'un sistema de cessió de carpes, mobiliari i cuina portàtil als municipis per tal d'impulsar aquests esdeveniments com a importants reclams turístics i de posicionament dels productes agroalimentaris de la província en el mercat.

El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “volem fomentar aquest tipus d'esdeveniments com a motors dinamitzadors de l'activitat turística als pobles de la província, i de vegades el cost de llogar aquest tipus d'elements es converteix en un impediment perquè els ajuntaments els duguen a terme. Així que hem articulat un sistema pel qual a partir del pròxim estiu, tots aquells municipis que així ho consideren podran tindre aquest material de la Diputació a través de la seua sol·licitud mitjançant una instància que es regirà per unes bases que s'hauran de complir”. 

I és que cal tindre en compte que la Diputació contempla les fires, fòrums i les jornades gastronòmiques com a eines necessàries de posicionament per a millorar el consum dels productes autòctons de la província, i la presència de la marca és clau per a identificar aquests productes. 

“En les distintes reunions sectorials que mantenim periòdicament amb els productors ens transmeten la seua satisfacció pel bon resultat que donen aquestes fires en la venda i coneixement del producte”, ha indicat el diputat.

Cal tindre en compte que la Diputació ha impulsat recentment el Mercat de la Trufa a Castelló, i ha col·laborat amb la fira gastronòmica d'Alcalà de Xivert-Alcossebre i la Fira de la Carxofa de Benicarló.

Grans aliats dels pobles en la promoció de producte autòcton

Finalment, és important assenyalar que amb aquest nou servei de la Diputació a partir del pròxim estiu la institució provincial es consolida com la gran aliada dels pobles per a promocionar producte autòcton. Tant és així que també realitza la impressió de material de promoció, amb cartelleria i difusió dels esdeveniments.