La Diputació fa de Castelló Ruta de Sabor el plat fort de Gastrónoma

La Diputació fa de Castelló Ruta de Sabor el plat fort de Gastrónoma
2 de Novembre de 2017

La Diputació de Castelló promocionarà la qualitat dels productes castellonencs en la Fira Gastrònoma per a multiplicar les seues oportunitats econòmiques.

2 de novembre. La Diputació de Castelló promocionarà la qualitat dels productes castellonencs en la Fira Gastrònoma per a multiplicar les seues oportunitats econòmiques. De la mà de 30 productors de la província, els xefs “Estrela Michelín' i a través de la marca guia Castelló Ruta de Sabor, el Govern provincial participa en aquesta fira de primer nivell que se celebra del 4 al 6 de novembre a València amb un estand provincial que descobrirà les virtuts dels productes de Castelló a més de 15.000 professionals i prescriptors gastronòmics.

El president de la Diputació, Javier Moliner, ha destacat en la presentació d'aquest innovador espai promocional que “l'objectiu fonamental de participar en aquest esdeveniment de primer nivell és facilitar les coses al nostre empresariat i ajudar-lo a créixer, com a oportunitat de negoci i promocional”.

I és que, per primera vegada, la Diputació de Castelló i la seua marca guia de productes Castelló Ruta de Sabor, participen en Gastrònoma com a patrocinadors oficials “per a posicionar en el sector nacional la nostra marca i donar a conéixer l'excel·lència, qualitat i varietat del nostre patrimoni gastronòmic, del què tan orgullosos ens sentim, entre el públic especialitzat. Portem els productes de Castelló a aparadors de primer nivell on, d'una altra forma, seria impossible arribar”.

Cal assenyalar que en la presentació de l'estand de Castelló Ruta de Sabor han participat també el president de Gastrònoma, Carlos Mataix, i el director de Gastrònoma, Alejandro Roda. Ambdós han agraït la participació de la Diputació en aquest gran esdeveniment. “Coincidim en els tres objectius que té la fira que són: transmetre la cultura gastronòmica, ajudar l'hostaleria de la Comunitat Valenciana a continuar millorant i avançant, i potenciar la imatge del turisme gastronòmic de la Comunitat Valenciana, en aquest cas especialment el de la província de Castelló”.

Un innovador estand per a Castelló Ruta de Sabor

La Diputació de Castelló instal·larà un estand central de 160 metres quadrats en el què treballaran i exposaran els seus productes un total de 21 productors de sectors tan diversos com les aigües, els licors, torrons, oli, dolços, tomaques, carxofes, melmelades o formatges.

L'espai tindrà, a més, una zona específica de vins, amb la representació de sis cellerers i tres productors de cervesa artesana. En total seran 30 productors els que exposen els seus productes en aquest gran aparador gastronòmic de primer nivell, el doble que en anys anteriors.

De la mà dels 'Estrela Michelín' castellonencs

La Diputació ha disposat tots els recursos per a fer de l'estand de Castelló Ruta de Sabor la millor representació gastronòmica de Castelló. És per això que també ha propiciat la participació en aquest estand dels dos xefs 'Estrela Michelín' de la província, Miguel Barrera i Raúl Resine.

“Perquè no sols tenim els millors productes, sinó també el talent de la nostra gent, el saber fer dels nostres avantpassats i avantpassades que representen al màxim nivell els dos millors xefs de la nostra terra”, ha explicat el president.

Castelló Ruta de Sabor, una marca amb més de 100 productes

Castelló Ruta de Sabor és ja una de les marques gastronòmiques més potents d'Espanya, que inclou entre els seus productes dues denominacions d'origen, una Indicació Geogràfica Protegida i sis amb distintiu Parc Natural.

“Entre tots hem aconseguit crear una marca única que comprén productes de tots els racons de la província i que dóna oportunitats a aquesta terra amb més promoció internacional, formació, recursos per a la innovació i garanties perquè la qualitat en la taula continue sent la nostra ensenya”, ha conclòs el president.

Cal recordar que formen part de la marca una total de 80 productors de la província pertanyents a 14 sectors d'activitat, amb més de 100 productes.