La Diputació Provincial de Castelló posa en marxa el servei de cita prèvia per a diversos tràmits.
Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

José Martí : «L'anunci del president Sánchez que hi haurà temporada turística porta certeses a un sector en el qual prevalien la incertesa i el pessimisme»

José Martí : «L'anunci del president Sánchez que hi haurà temporada turística porta certeses a un sector en el qual prevalien la incertesa i el pessimisme»
24 de Maig de 2020

La diputada Virginia Martí destaca que el Patronat Provincial invertirà 2.5 milions d'euros per a reposicionar la província de Castelló com una destinació turística de qualitat, segura i no massificat

El president de la Diputació, José Martí, considera «molt positiu» per al sector turístic de la província de Castelló l'anunci realitzat ahir pel president del Govern, Pedro Sánchez, que aquest estiu hi haurà temporada turística, així com la crida que va realitzar a espanyols i estrangers perquè planifiquen les seues vacances al nostre país. Creu que «constitueix una gran notícia perquè ve a proporcionar certeses en un sector bàsic per a la nostra economia en el qual, fins al moment, prevalien la incertesa i el pessimisme».

No obstant això, Martí adverteix que «les coses no seran com abans» i que «tant les administracions com el sector haurem de saber adaptar-nos a la nova realitat, una nova normalitat en la qual en els primers estadis prevaldran els viatges de proximitat». Una nova manera de viatjar i consumir oci que pot resultar «molt interessant» per a la província de Castelló «perquè el 80% de les persones que ens visiten són espanyoles, fonamentalment de Madrid, Catalunya, Aragó, Navarra, País Basc i, per descomptat, la pròpia Comunitat Valenciana». Són territoris molt ben connectats per carretera amb la província de Castelló, des dels quals es pot arribar en poques hores. A més, ha recordat que «l'11 de juliol començarà la línia Castelló-Bilbao, en la qual tenim posades moltes esperances».

Per part seua, la diputada provincial de Turisme, Virginia Martí, ha destacat que la Diputació ha dissenyat una gran campanya orientada al públic espanyol «per a difondre els grans atractius d'una destinació turística segura i no massificat com el de la província de Castelló».

La diputada ha explicat que aquesta campanya és un dels aspectes del pla integral de turisme en el qual està treballant el Patronat Provincial, en el qual s'invertirà 2,5 milions d'euros «per a dur a terme aquelles accions que han suggerit els ajuntaments i les empreses del sector en nom del reposicionament de la província de Castelló com a destinació».

Virginia Martí és conscient de la importància del turisme de sol i platja en l'economia provincial, encara que no s'oblida del turisme rural, que pot veure's afavorit en una situació com l'actual. De fet, «segons informen algunes plataformes, després de conéixer-se les fases de desescalada les reserves en el turisme rural es van disparar tant per al mes de juliol com per al d'agost».