La Diputació Provincial de Castelló posa en marxa el servei de cita prèvia per a diversos tràmits.
Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

SEU ELECTRÒNICA
Realitza els teus tràmits, gestions tributàries, pagaments o consultes en els nostres serveis online per a ciutadans i empreses.
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La nostra eina de treball per a rendir comptes davant la ciutadania i atendre les seues propostes.
SEU ELECTRÒNICA
Realitza els teus tràmits, gestions tributàries, pagaments o consultes en els nostres serveis online per a ciutadans i empreses.
PORTAL DE TRANSPARÈNCIA
La nostra eina de treball per a rendir comptes davant la ciutadania i atendre les seues propostes.

El Sepam de la Diputació incrementa la seua activitat assessorant els municipis de menys de 20.000 habitants sobre teletreball i gestió local

El Sepam de la Diputació incrementa la seua activitat assessorant els municipis de menys de 20.000 habitants sobre teletreball i gestió local
27 d'Abril de 2020

José Martí destaca l'important paper del servei “per a estar, ara més que mai, al costat dels nostres municipis a l'hora d'atendre les seues necessitats en l'actual situació d'emergència sanitària per la COVID-19”

Les oficines del Servei Provincial d'Assistència a Municipis (Sepam) de la Diputació han incrementat la seua labor d'assessorament als pobles de les huit comarques castellonenques durant l'actual període d'emergència sanitària per la pandèmia de la COVID-19. El president de la Diputació, José Martí, ha subratllat “la importància que la institució estiga, ara més que mai, al costat dels municipis i de les seues necessitats a l'hora de mantindre intacta la gestió local”.

En aquest sentit, Martí ha destacat l'esforç dels funcionaris i personal de la Diputació per a “tindre un contacte constant amb els nostres ajuntaments, que saben que tenen en les oficines del Sepam un suport per a conéixer de primera mà les actuals eines per a continuar oferint serveis essencials als ciutadans”, fonamental en l'actual estat d’alarma.

Les dades, segons avança el diputat provincial de Concertació amb els Ajuntaments, Ximo Huguet, reflecteixen la important labor del Servei Provincial d'Assistència a Municipis ja que, per exemple, durant el confinament la secció informàtica del Sepam ha incrementat la seua activitat un 110% respecte al mateix període de 2019, i això a pesar que la plantilla es troba en situació de teletreball. Entre el 16 de març i el 15 d'abril s'han realitzat 250 assistències enfront de les 119 de l'exercici anterior, actuacions que es dirigeixen a les entitats locals de menys de 20.000 habitants.

Bona part d'aquestes accions està relacionada amb el teletreball dels ajuntaments, raó per la qual ha calgut configurar els ordinadors personals dels seus empleats públics amb totes les eines necessàries per a realitzar des de casa les gestions municipals.

Principalment s'han configurat els accessos a les aplicacions de gestió municipal dels serveis que la Diputació presta als ajuntaments: padró municipal, comptabilitat, portal web de cada entitat local, administració electrònica i correu electrònic. També s'han atés les sol·licituds de certificats digitals que són imprescindibles per a l'accés dels ciutadans als diferents serveis públics.

Ximo Huguet ha agraït «la professionalitat i el bon fer dels treballadors del Sepam, que es tradueix en un elevat grau de satisfacció dels ajuntaments i dels ciutadans als quals es presta servei». També ha assenyalat que «en aquests temps de teletreball, aquest servei de la Diputació està demostrant ser molt àgil i eficaç».

Encara que la seu central del SEPAM es troba a Castelló, els seus serveis estan descentralitzats, ja que compta amb oficines a Morella, Traiguera, Benassal, Onda, Montanejos i Segorbe. En elles es presta assistència jurídica, econòmica i informàtica als ajuntaments que disposen d'una menor capacitat de gestió.