Diputació promocionarà l'oli de la província amb el IX Seminari d'Olivicultura i Elaiotècnia

Diputació promocionarà l'oli de la província amb el IX Seminari d'Olivicultura i Elaiotècnia
18 de Novembre de 2018

La Diputació de Castelló promocionarà l'oli provincial amb el IX Seminari d'Olivicultura i Elaiotècnia 'Castelló Ruta de Sabor' que tindrà lloc els dies 3, 4 i 5 de desembre en el CIPFP Costa de Azahar de Castelón.

18 de novembre de 2018. La Diputació de Castelló promocionarà l'oli provincial amb el IX Seminari d'Olivicultura i Elaiotècnia 'Castelló Ruta de Sabor' que tindrà lloc els dies 3, 4 i 5 de desembre en el CIPFP Costa de Azahar de Castelón. Així, el Govern provincial s'unirà un any més al Consell Regulador de la D.O. Oli de la Comunitat Valenciana per a estimular la promoció de l'oli de la província i oferir als seus productors i professionals nous recursos a l'hora de “donar a l'oli noves oportunitats i reivindicar que aquesta terra té en el seu patrimoni gastronòmic un dels millors arguments per a seduir al visitant i generar riquesa”, tal com ha assegurat el diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig.

Cal assenyalar que més d'un centenar de productors i professionals de la restauració participaran en aquestes jornades formatives, enfocades a compartir coneixements sobre l'or líquid de la gastronomia, un dels productes estrela de la província.

Així les coses, el seminari comptarà amb diferents experts que combinaran les sessions teòriques amb les pràctiques per a “dotar els nostres productors de les millors eines a l'hora de comercialitzar i exportar l'oli castellonenc i impulsar la seua qualitat com la principal estratègia de diferenciació”.

Amb aquest objectiu, a més d'abordar diferents aspectes tècnics sobre la comercialització i innovació en la promoció de l'oli, l'oleoturisme o el màrqueting en els mercats de l'oli d'oliva, es duran a terme tallers culinaris d'harmonització del PONGA amb els productes de ‘Castelló Ruta de Sabor’ i tastos on s'analitzaren les característiques organolèptiques dels olis autòctons.

Roig ha explicat que “aquesta proposta formativa sorgeix de la necessitat de continuar recolzant els nostres productors, potenciant la formació i proporcionant eines al sector per a posar en valor l'oli d'oliva com a senya d'identitat i d'excel·lència de la nostra província”.

En aquesta línia, Roig ha ressaltat que “totes les activitats que organitzem des de la institució provincial per a la promoció del sector agroalimentari, també busquen sensibilitzar la població de la importància de consumir productes de proximitat, com a factor determinant per al desenvolupament social i econòmic de Castelló”.

Producte turístic Castelló Ruta de Sabor

En aquests moments, el projecte de la Diputació Castelló Ruta de Sabor compta amb 20 empreses productores d'oli de tota la província. A més, 7 d'elles ofereixen experiències turístiques entorn de l'oli d'oliva i visites a les seues almàsseres.

També hi ha tres centres d'interpretació sobre la història i la cultura de l'oli a la província, adherides al producte turístic Castelló Ruta de Sabor, a Cervera del Maestrat, Sant Mateu i Segorbe, i altres tantes sol·licituds per a incorparse al projecte en la seua pròxima convocatòria a finals d'any.