Diputació organitza el II Mercat de la Tòfona Castelló Ruta de Sabor

Diputació organitza el II Mercat de la Tòfona Castelló Ruta de Sabor
14 de Decembre de 2018

La Diputació de Castelló convertirà la plaça de les Aules, el pròxim 22 de desembre, en un gran mercat de la trufa negra de Castelló per a fomentar el consum d'aquest preat fong que es cultiva a l'interior de la província de cara a la pròxima campanya nadalenca.

14 de desembre de 2018. La Diputació de Castelló convertirà la plaça de les Aules, el pròxim 22 de desembre, en un gran mercat de la trufa negra de Castelló per a fomentar el consum d'aquest preat fong que es cultiva a l'interior de la província de cara a la pròxima campanya nadalenca. Amb això, el Govern provincial consolidarà el que fóra un reeixit ‘Mercat de la Tòfona i els Productes Nadalencs, Castelló Ruta de Sabor’ com la gran cita castellonenca amb la trufa autòctona com a part de la campanya que la Diputació està implementant pel consum de productes de la província aquest Nadal.

“Després de l'èxit que va tindre aquesta iniciativa l'any passat, la consolidem aquest 2018 com a part de la nostra gran aposta per promocionar el consum de trufa de la província entre la pròpia gent de Castelló. Castelló tornarà a comptar amb un mercat de la trufa, i la portem per a donar-la a conéixer entre la pròpia gent de Castelló, ja que hem detectat precisament una falta de coneixement i de consum entre la població en general. Volem que així com és preada pels especialistes, també ho siga entre la gent de Castelló en general per a fomentar el seu consum a la província. Sí que hi ha fires de la trufa als pobles amb tradició trufícola, com són Catí o el Toro, però a la capital de la província és quelcom innovador que esperem que tinga molt bona acollida entre el públic”, ha explicat el diputat.

I és que l'objectiu fonamental d'aquest mercat es correspon amb el de la marca de productes autòctons de la Diputació, Castelló Ruta de Sabor, de promocionar els productes de la província i potenciar el seu consum en les pròximes dates nadalenques, així com recolzar la gastronomia castellonenca i el turisme dels municipis productors.

“En aquest mercat es podrà adquirir trufa fresca i productes derivats com ara olis, formatges, embotits, ous trufats, així com altres productes típics d'aquestes dates, com són els torrons”, ha explicat el diputat Roig.

Un mercat replet d'activitat i productes de Castelló

Fins a l'últim detall d'aquest mercat s'ha cuidat amb cura perquè el visitant respire castellonerisme en el seu ambient. Així, també es podran degustar alguns dels millors caldos de la província gràcies a la participació d'uns quants cellers de la IGP Vins de Castelló.

Seran 20 les casetes de productors i truficultors provincials, a més d'un complet programa d'activitats amb una xarrada nutricional sobre productes Castelló Ruta de Sabor a càrrec d'IS Dietistes, showcooking i un concert en directe de Lisbeth Freites Quartet.

Material divulgatiu en el mercat

Com a part de l'objectiu de la Diputació de Castelló de donar a conéixer les millors qualitats dels productes de la província, el Govern provincial ha editat la 'Guia de la Tòfona Negra' en què es recopilen consells per a la seua conservació òptima d'acord amb les seues qualitats. A més, el visitant trobarà també diverses receptes per a poder practicar a casa tot el que s'ha aprés en el Mercat de la Tòfona, Castelló Ruta de Sabor, per tal de degustar una de les matèries primeres més apreciades de la gastronomia internacional i que produeix bona part de l'interior de Castelló.

Servei d'Assessorament en Truficultura

Dins de la línia de promoció i posada en valor de la trufa com a element vertebrador del turisme a la zona de l'interior, la Diputació va crear el Servei d'Assessorament en Truficultura, mitjançant el qual ofereix atenció presencial, telefònica o per adreça electrònica a la persona que compta amb una plantació trufera. “Es tracta de reforçar la trufa com una alternativa econòmica sostenible per a les comarques de l'interior de la província”, ha explicat Roig.