Diputació obri amb Martín Berasategui l'impuls a la gastronomia de la província

Diputació obri amb Martín Berasategui l'impuls a la gastronomia de la província
1 de Novembre de 2018

La Diputació de Castelló obrirà demà de la mà de Martín Berasategui com a gran ambaixador de la marca Castelló Ruta de Sabor un complet cap de setmana d'impuls promocional a la gastronomia provincial.

1 de novembre de 2018. La Diputació de Castelló obrirà demà de la mà de Martín Berasategui com a gran ambaixador de la marca Castelló Ruta de Sabor un complet cap de setmana d'impuls promocional a la gastronomia provincial. Javier Moliner, president del Govern provincial, ha plantejat aquesta activitat com una gran oportunitat per a donar repercussió a nivell nacional als productors i cuiners i cuineres castellonencs.

Així Berasategui, el cuiner amb més estreles mitxelí d'Espanya i quart del món, a partir de les 17.30 hores en el Centre de Les Aules, participarà demà en la trobada 'De tardeo amb Martín Berasategui' en el que podrà compartir impressions amb cuiners i productors de la província de Castelló que formen part de Castelló Ruta de Sabor. L'activitat s'intensificarà el matí del dissabte quan a partir de les 10:00horas s'obrirà el recinte de la I Fira de Turisme Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor, que estarà activa tot el cap de setmana.

El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “volem que aquesta convocatòria siga un pas important en el treball que estem fent des del Govern provincial per consolidar la gastronomia com un recurs clau per a crear noves oportunitats de futur i desenvolupament a la nostra província. Hem creat un gran aparador de la millor gastronomia de tota la província en ple centre de Castelló per a fidelitzar la gent de Castelló com els millors ambaixadors dels productes de la seua terra. I ho farem de la mà d'un dels millors cuiners del món, fidel consumidor de productes de la nostra província i coneixedor del talent castellonenc”.

D'altra banda, el dissabte 3 de novembre al migdia, Martín Berasategui també assistirà a la inauguració de la fira i podrà conéixer en primera persona tots els productors i establiments que exposaran en aquesta. En la seua estada a la província, Berasategui aprofitarà per a visitar i posar en valor un territori gastronòmic que coneix a la perfecció des de fa anys, perquè és consumidor habitual dels millors productes de Castelló.

Objectiu final: augmentar el consum de productes de Castelló

Cal tindre en compte que la I Fira de Turisme Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor comptarà amb una àmplia zona d'entorn de 50 casetes comercials que conformaran una zona de venda de producte de la província Castelló. Per a això, la Diputació ha preparat de la mà de cuiners i productors de la província un complet programa d'activitats adreçades a tots els públics per a implicar el públic en l'experiència del consum de productes de Castelló: showcookings, mostres de producte, xarrades o tallers infantils són algunes de les propostes.

Amb això, el Govern intensifica la seua aposta per visibilitzar i aprofitar les enormes oportunitats que obri la creació d'una xarxa de producte turístic gastronòmic de la mà de productors, sector turístic i municipis com a via de desenvolupament i ocupació per als pobles. I és que els municipis i les empreses turístiques tindran una altra zona on mostrar el seu catàleg d'experiències turístiques vinculades als productes autòctons.

En aqueix sentit, Roig ha insistit en el fet que “la fira servirà per a generar nous ambaixadors de Castelló Ruta de Sabor, perquè servirà per a comprovar i donar a conéixer al propi sector turístic i a milers de persones que a la província tenim el millor rebost de la Mediterrània i experiències turístiques que valen molt la pena i que ens porten a posar en valor el nostre patrimoni cultural i natural”.

Una marca ben consolidada

Després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d'origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. És una marca present en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.