Diputació intensifica la seua presència en les xarxes socials

Diputació intensifica la seua presència en les xarxes socials
12 de Febrer de 2017

El compte del Govern provincial ha superat en Facebook els 10.000 seguidors i suma entre tots els comptes més de 53.500

12 de febrer. La Diputació de Castelló ha intensificat la seua presència en les xarxes socials per a continuar obrint de bat a bat la gestió de l'Administració a tota la gent. Aquesta aposta per les noves tecnologies i per fer d'elles un recurs més en la política de transparència, govern obert i retre comptes impulsada per Moliner, ha permés que el compte oficial del Govern provincial en Facebook haja superat ja amb escreix els 10.000 seguidors i seguidores, fins a situar-se en l'actualitat en 10.335 i amb una mitjana d'abast setmanal superior a les 82.000 persones.

El diputat de Modernització, Luis Martínez, ha volgut posar en valor aquesta xifra, ja que és “conseqüència directa de l'aposta realitzada per aquesta administració a l'hora d'aprofitar totes les vies possibles per a acostar la Diputació, i la seua gestió, a tota la població”.

“Les xarxes ens permeten arribar on no ho fan els canals convencionals i fer-ho generant un canal de comunicació bidireccional en què la ciutadania sap que sempre trobarà tota la informació que necessite relativa a l'Administració”, ha remarcat Martínez.

Cal destacar que mentres en Facebook, la Diputació ha aconseguit superar la barrera dels 10.000 seguidors i seguidores, en la xarxa social twitter el compte oficial del Govern provincial suma en l'actualitat 7.909 'followers que, “sumats a la resta de canals institucionals que donen a conéixer tot el rellevant entorn de la Diputació i les seues principals àrees, fa que la marca Diputació de Castelló arribe diàriament, i de forma directa, a més de 53.500 persones.

Molts altres canals institucionals de comunicació

En aquest sentit, Martínez ha subratllat com “les xarxes socials són també un reflex dels eixos estratègics d'aquesta administració i un recurs útil a l'hora de divulgar i potenciar aspectes clau en l'impuls i el desenvolupament del territori com són la cultura, l'esport, el patrimoni gastronòmic i l'esport”.

No en va, el compte del Patronat Provincial de Turisme (@turismedecastello) suma en Facebook 14.490 seguidors i prop de 12.700 en twitter “brindant-nos un excel·lent aparador per a promocionar els innumerables encants turístics que ofereix la nostra província a aquella persona que la visite”.

En la mateixa línia, i reforçant l'aposta de la Diputació per fer de Castelló el millor escenari esportiu nacional, el compte @dipuesport arriba diàriament a prop de 2.500 persones mentres que els perfils de Cultura (@CulturaDipcas) i 'Castelló, Ruta de Sabor', marca impulsada per Moliner per a projectar Castelló com el rebost de la Mediterrània, tenim entre Facebook i Twitter amb 2.250 i 2.400 seguidors respectivament.

Telegram és l'última aposta per la transparència

També, a través de l'aplicació telefònica Telegram, el Govern provincial ha habilitat una nou canal de comunicació per a acostar a la gent de la província d'una forma ràpida i senzilla tota la informació relativa a l'Administració provincial.

Per mitjà d'aquest nou recurs comunicatiu, la Diputació oferirà diàriament informació útil i d'importància provincial sobre assumptes com ara tràmits administratius, obertures de borses, inscripcions a cursos i beques, subvencions o inclús alertes meteorològiques. En definitiva, totes aquelles qüestions rellevants que puguen ser d'interés per al veïnat dels 135 municipis.

Aquesta eina, tal com ha subratllat Martínez, “permetrà que amb un gest tan senzill com seguir el canal de @dipcas en Telegram la gent puga conéixer de primera mà allò que succeeix a la província i que, per la seua naturalesa i utilitat, pot ser del seu interés a l'hora d'aconseguir noves oportunitats”.