Diputació incorpora aquest estiu el producte turístic Castelló Ruta de Sabor

Diputació incorpora aquest estiu el producte turístic Castelló Ruta de Sabor
5 de Juny de 2019

Aquest serà el primer estiu en què el producte turístic gastronòmic i agroturisme Castelló Ruta de Sabor de la Diputació s'incorpore a l'oferta turística provincial i, amb ell, 162 experiències relacionades que ampliaran i milloraran el posicionament de Castelló com a destinació turística gastronòmica internacional de primer nivell

5 de juny de 2019. Aquest serà el primer estiu en què el producte turístic gastronòmic i agroturisme Castelló Ruta de Sabor de la Diputació s'incorpore a l'oferta turística provincial i, amb ell, 162 experiències relacionades que ampliaran i milloraran el posicionament de Castelló com a destinació turística gastronòmica internacional de primer nivell. Un treball que el Govern provincial ha enfortit especialment després de la presentació, a finals de 2018, de la creació d'aquest producte turístic que era l'últim pas per a consolidar una xarxa provincial de productors, empreses turístiques i municipis nascuda a partir de la posada en valor de la gastronomia castellonenca i la seua difusió per a convertir-la en generadora d'oportunitats de futur als pobles de Castelló. Així són ja quasi 300 productes els que conformen la marca.

El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha explicat que “arribem aquest estiu havent consolidat aquesta terra com una destinació gastronòmica de primer nivell internacional i ajudar-vos a donar el salt professional que mereixeu. És difícil que cada productor aconseguesca tractar-se en els lineals amb les grans marques, estar en les millors taules o ser protagonistes en les grans fires. Però junts, davall el paraigua d'aquesta marca llançadora, ho hem aconseguit, a pesar de ser una marca jove de només quatre anys de vida”.

S'ha creat una de les marques gastronòmiques més potents d'Espanya

I és que cal tindre en compte que Castelló Ruta de Sabor ja és una de les marques gastronòmiques més potents d'Espanya, amb 119 productors i 162 empreses de producte turístic, “prop de 300 motius per a vindre a disfrutar d'aquesta iterra, enamorar-se a través del sabor i les emocions i tornar. La capacitat de sumar noves oportunitats al territori és enorme, perquè aquesta ruta gastronòmica genera el reclam perquè persones vinguen a visitar-nos, consumesquen els productes i generen tota una sèrie de riquesa entorn d'aqueixos centres productius, els nostres comerços i establiments”, ha indicat el diputat que a més ha assegurat que “Castelló Ruta de Sabor s'ha consolidat com la nostra gran plataforma per a sumar noves oportunitats a aquesta terra, amb més promoció internacional, formació, recursos per a la innovació, rutes turístiques i garanties perquè la qualitat en la taula continue sent la nostra ensenya”.

Castelló Ruta de Sabor i l'evolució de productors adherits

L'any 2014, la Diputació de Castelló va posar en funcionament la marca Castelló Ruta de Sabor, amb la col·laboració del Col·legi Oficial d'Enginyers Agrònoms de la Comunitat Valenciana, amb l'objectiu de fomentar el consum dels productes autòctons entre la gent de Castelló i generar noves oportunitats per a xicotets productors gastronòmics.

14 van ser les primeres empreses agroalimentàries que van conformar aquest ambiciós projecte promogut pel Govern. Després de les successives adhesions, en l'actualitat compta amb 119 productors certificats per a fer ús d'aquesta marca com a element diferenciador de la màxima qualitat dels productes autòctons, i entre tots ells sumen prop de 300 productes.

Olis d'oliva, aigües minerals, carns i embotits, cerveses artesanes, fruites, hortalisses i fruits secs, licors, melmelades, productes forners i de rebosteria, peix i marisc, formatges i derivats lactis, torrons, vins, trufes i bolets, cafés, ous… i fins a productes ecològics, formen part de la marca Castelló Ruta de Sabor.


 

Llançament de producte turístic i evolució d'empreses adherides

A l'octubre de 2018, la Diputació va presentar les primeres 115 empreses de la província de Castelló com a ambaixadores de la marca de productes Castelló Ruta de Sabor.


 

El llançament del producte turístic de Castelló Ruta de Sabor va suposar, per primera vegada a la província, paquetitzar de forma coordinada amb tots els agents implicats, una xarxa d'experiències turístiques vinculades a la gastronomia. Conjuntament, es va dur a terme la presentació del primer gastromapa de la província de Castelló, una nova eina de promoció turística per als pobles a través de la marca de productes locals gastronòmics i la seua situació a la província, que suggereix a les visites un conjunt d'experiències turístiques que van des de visitar vinyes, degustar saborosos plats en els restaurants, conéixer el procés productiu de formatges o olis o reconéixer en el patrimoni històric dels municipis aqueixa tradició gastronòmica


 

Agències, allotjaments, gastrobars, restaurants, comerços, mercats, centres d'interpretació, oficines de turisme, indústries agroalimentàries visitables, llotges visitables, pesca turística i productors agroramaders formen part d'aquest vessant del projecte que, després de les noves adhesions dutes a terme el 14 de maig de 2019, sumen un total de 162 empreses de la província que aposten pels productes elaborats en aquesta.