Diputació fa viral la posada en valor dels cítrics castellonenc

Diputació fa viral la posada en valor dels cítrics castellonenc
14 de Decembre de 2018

La Diputació de Castelló ha aconseguit fer viral la posada en valor dels cítrics castellonencs amb el vídeo protagonitzat per Martín Berasategui que ha tingut una excepcional acollida en xarxes socials.

14 de desembre de 2018. La Diputació de Castelló ha aconseguit fer viral la posada en valor dels cítrics castellonencs amb el vídeo protagonitzat per Martín Berasategui que ha tingut una excepcional acollida en xarxes socials. Així, més de 51.000 persones han visualitzat ja en les seues primeres 48 hores d'emissió en Xarxes Socials aquesta peça audiovisual que en menys d'un minut promociona el consum i la posada en valor del producte citrícola de la província. Aquesta important iniciativa de la mà d'un dels més importants cuiners del món i ambaixador de la marca de la Diputació, Castelló Ruta de Sabor, forma part de les distintes accions que contempla la Diputació de Castelló per a promocionar el consum dels cítrics de Castelló, especialment durant aquestes dates i com a part del seu programa estratègic Castelló Ruta de Sabor de posada en valor de la gastronomia autòctona.

El vicepresident primer de la Diputació, Vicent Sales, ha explicat que “estem molt orgullosos del producte que tenim, del nostre cítric. Estem convençuts que és el millor del món, però que ho diga un dels millors cuiners internacionals no sols ens ompli d'orgull, sinó que també contribueix a continuar obrint portes al nostre producte, al seu consum, a la seua posada en valor”.

En definitiva, segons Sales, “aquesta iniciativa junt amb moltes altres que estem desenrotllant amb Castelló Ruta de Sabor, ajudem a generar de noves oportunitats entorn d'una activitat de la qual ens sentim profundament orgullosos com és la citricultura, que pensem que ha de continuar tenint un paper fonamental en el futur de la nostra província”.

Sales ha agraït la implicació de Martín Berasategui en el projecte. En el vídeo, que ja s'ha compartit més de 700 ocasions en xarxes socials, el cuiner donostiarra apareix conversant amb el seu company de professió Fernando Navarro, de Nules. Ambdós posen en valor les grans qualitats de la taronja de Castelló, inclús el xef donostiarra assegura que “en la cuina de Martín no entra una altra taronja que no siga la de Castelló, i amb aquest producte no m'estranya que us estimen tant”.

Amb aquesta nova iniciativa, el Govern provincial continua treballant a donar a conéixer i posar en valor els productes de Castelló com a font de noves oportunitats de futur per a la província. Un treball promocional que intensifica durant aquestes dates de cara a la pròxima campanya nadalenca. Cal tindre en compte que després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d'origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. És una marca present en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.

Suport a un sector emblema i orgull de Castelló

La Diputació mostrarà el seu suport al sector citrícola com a emblema i orgull de la província de Castelló. Així, l'equip de Govern provincial ha registrat una proposta de Declaració Institucional sobre la problemàtica del sector citrícola perquè en el pròxim Ple del dia 18 de desembre la corporació provincial expresse el seu suport i defensa de totes les mesures encaminades a recolzar i protegir el sector citrícola castellonenc davant la problemàtica que estan patint els seus interessos.

Cal assenyalar que la campanya citrícola genera entorn de 60.000 llocs de treball a la província de Castelló, tant en el camp com en els magatzems i comercialitzadores. A més, el cultiu de cítrics suposa una extensió aproximada de 36.718 hectàrees del total de les 50.586 hectàrees de cultiu de regadiu que té la província.