Diputació eleva a 987.000 euros la seua inversió per a impulsar el consum

Diputació eleva a 987.000 euros la seua inversió per a impulsar el consum
8 de Gener de 2019

La Diputació de Castelló elevarà enguany als 987.000 euros la seua inversió directament destinada a impulsar el consum de productes agroalimentaris de la província

8 de gener de 2019. La Diputació de Castelló elevarà enguany als 987.000 euros la seua inversió directament destinada a impulsar el consum de productes agroalimentaris de la província. Amb això, el Govern provincial consolidarà la seua aposta per la gastronomia com a generadora de noves oportunitats als municipis de la província a través de la seua marca Castelló Ruta de Sabor. Cal tindre en compte que després de quatre anys de trajectòria, aquesta marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d'origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural.

El diputat provincial de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “en quatre anys de trajectòria de la marca hem aconseguit obrir portes a la venda de productes de la província en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol. Continuem apostant pels productes de la província i anem més enllà a donar visibilitat a la seua qualitat, per a potenciar el seu consum i continuar generant noves oportunitats als nostres pobles a través de la seua producció, el seu consum i la seua difusió”.

En aqueix sentit, cal tindre en compte que en aquest ambiciós pressupost del Govern provincial hi ha importants partides adreçades a la promoció dels productes, a la realització de fires i producte turístic, a la participació en fires de reconegut nivell amb la presència de productes provincials en fòrums com ara Gastrònoma o Madrid Fusió, presentacions de la marca Castelló Ruta de Sabor en fires, fòrums i jornades gastronòmiques, així com suport a col·lectius com la Federació Provincial de Confraries de Pescadors, la Unió de Llauradors i Ramaders, FEPAC-ASAJA Castelló, Asociex o la col·laboració amb el Consell Regulador de la Carxofa de Benicarló.

“Sumem esforços per tal de visibilitzar els productes de la província, fer que arriben a més llocs perquè es consumesquen més, donar-los a conéixer també entre la pròpia gent de Castelló, i tot això sense descuidar cap anella de la cadena de producció. Estem amb els agricultors, amb els productors i pescadors, ajudem a visibilitzar millor els productes per a la seua millor comercialització i obrim noves portes per a la seua venda generant noves oportunitats de consum amb la celebració de fires i jornades. Estem molt orgullosos del gran rebost que tenim a la província, la millor de la Mediterrània, i impulsem el seu potencial per a afavorir els nostres productors i els nostres pobles”, ha detallat Roig.

Un pas més: la creació de producte turístic Castelló Ruta de Sabor

Cal destacar que, en la seua aposta ferma per posicionar la gastronomia com un dels principals reclams turístics provincials, la Diputació ja ha formalitzat la incorporació dels primers 120 establiments que configuren el producte turístic ‘Castelló Ruta de Sabor’. Es tracta d'un pas més en la generació de la marca de productes ja que incorpora a aquesta iniciativa el perfil turístic per tal de vertebrar tota una sèrie d'experiències turístiques amb la gastronomia provincial com el principal argument.

A més de centres de producció visitables, altres establiments com ara restaurants, agències de viatges, comerços, empreses d'activitats, museus i oficines de turisme han entrat a formar part ja d'aquest gran projecte per a la promoció turística de la gastronomia de la província i la generació de noves oportunitats als pobles a través dels productes de Castelló.