Diputació avança en reduir de 844 a només 85 els seus procediments administratius

Diputació avança en reduir de 844 a només 85 els seus procediments administratius
19 de Novembre de 2018

La Diputació de Castelló ha donat un pas molt important en el seu compromís per ser cada dia una Administració més àgil i útil al servei dels municipis i ciutadania de la província en reduir de 844 a només 85 els seus procediments actius.

19 de novembre de 2018. La Diputació de Castelló ha donat un pas molt important en el seu compromís per ser cada dia una Administració més àgil i útil al servei dels municipis i ciutadania de la província en reduir de 844 a només 85 els seus procediments actius. Així ho contempla l'ambiciós Pla de reducció i simplificació de càrregues administratives recentment aprovat pel Govern provincial que fa especial insistència a fer més senzills, més fàcils i menys complicats els procediments administratius, afavorint l'estandardització dels processos tipus de la Diputació de Castelló.

El diputat de Modernització, Luis Martínez, ha assegurat que “aquest pla és un pas important en el procés de modernització de la Diputació perquè les relacions amb la ciutadania cada dia siguen més eficients i àgils. Hem reduït a una desena part els procediments existents, adaptant-los a la nova normativa de procediment administratiu electrònic, la qual cosa redueix la càrrega administrativa per a la Diputació amb tots els beneficis que això suposa a l'hora de ser més àgils”.

En aqueix sentit, Martínez ha fet insistència en el fet que “cada dia reduïm més la nostra burocràcia i facilitem al màxim les coses perquè qualsevol ajuntament o ciutadà castellonenc que necessite quelcom de la Diputació ho tinga més fàcil per a demanar-ho i reba la resposta del Govern provincial en el mínim de temps possible”.

Cal assenyalar que aquest Pla de reducció i simplificació de càrregues administratives adapta els procediments de la Diputació a la nova normativa de procediment administratiu electrònic que regula la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de 2015 de procediment comú de les administracions públiques. Suposa l'eliminació de les especificitats faltades de sentit, l'eliminació de tràmits innecessaris o la simplificació de la càrrega documental dels procediments.

Els beneficis i canvis més importants que porta al funcionament de la Diputació aquest nou pla són quatre: adaptar tots els procediments administratius a la normativa d'Administració electrònica; simplificació dels formularis i unificació de tots els formats utilitzats; actualització dels procediments, i reducció de la documentació requerida en els procediments a les persones interessades a través de la integració del gestor electrònic amb la Plataforma d'intermediació de dades (PID).