La Diputació posa data a la recuperació de la teleassistència: l'1 de febrer tornarà l'ajuda especialitzada a majors de la província

La Diputació posa data a la recuperació de la teleassistència: l'1 de febrer tornarà l'ajuda especialitzada a majors de la província
20 de Gener de 2022

La vicepresidenta, Patricia Puerta, manté una reunió amb l'empresa adjudicatària per a planificar el desplegament gradual del servei, que va ser suprimit fa una dècada per les retallades socials

L’1 de febrer és la data marcada per l’àrea de Benestar Social de la Diputació de Castelló per a reactivar el servei de teleassistència a la província. La seua reintroducció en la cartera provincial de serveis serà gradual però decidida. Per a fer-ho possible, des de l’equip de govern s’ha habilitat una partida inicial de 200.000 euros, que s’anirà incrementat en els pròxims anys per a arribar a un major nombre de persones usuàries.

La vicepresidenta, Patricia Puerta, s’ha assegut aquesta setmana amb l’empresa adjudicatària del contracte, Atenzia, per a coordinar el desplegament del servei, que beneficiarà durant l’any 2022 unes 900 persones. En la reunió de coordinació tècnica han participat, a banda de Puerta, la directora de la companyia Esperanza Vidal; la responsable d'operacions, Begoña Gómez; i la tècnica de projectes, Inma Aparicio.

Pels qui no coneguen el seu funcionament, la teleassistència és una modalitat d’ajuda per via telefònica per a gent major. En aquest cas, la Diputació proveirà les persones usuàries d’un dispositiu mòbil que hauran d’utilitzar en cas d’emergència. «Gràcies a aquest servei trobaran sempre una veu professional darrere del telèfon que els prestarà ajuda immediata i que es posarà en contacte amb els seus familiars».

Puerta s'ha mostrat «molt satisfeta» per recuperar «després de 10 anys de les retallades del PP aquest servei especialitzat que estarà disponible les 24 hores del dia durant 365 dies a l'any per a la tranquil·litat de tothom».

La vicepresidenta ha explicat que per a la Diputació «la reintroducció de la teleassistència era un objectiu de legislatura «per a evitar l'exclusió social i millorar la qualitat de vida de les persones majors en situació de soledat que viuen en les nostres comarques».

Durant les pròximes setmanes, la titular de Benestar Social mantindrà reunions amb personal tècnic de les diferents comarques de la província per a donar-los a conéixer el procés i funcionament d'aquest servei.

Cal recordar que el servei de teleassistència va ser suprimit l'any 2012 a causa de les retallades socials. Puerta ha assegurat que la institució provincial «ha volgut recuperar aquest servei perquè la nostra missió és estar al costat de les persones majors i facilitar-los el seu dia a dia augmentant la seua autonomia i autoestima».