Logo de la Diputació de Castelló

Actualitat

Dia de la Província 2019
Dia de la Província 2019
Pla Castelló 135
Pla Castelló 135
Nuestro canal de Youtube
Conoce de cerca toda la actualidad de la diputación de forma ágil y amena.
Dia de la Província 2019
Dia de la Província 2019
Pla Castelló 135
Pla Castelló 135
Nuestro canal de Youtube
Conoce de cerca toda la actualidad de la diputación de forma ágil y amena.

La Vuelta 2019 para a Castelló gràcies a la Diputació

La Vuelta 2019 para a Castelló gràcies a la Diputació
20 de Maig de 2019

La Diputació consolidarà la província de Castelló com a destinació ineludible de La Vuelta Ciclista a Espanya i, amb això, atraurà grans oportunitats turístiques i de desenvolupament al territori a través del seu programa Castelló Escenari Esportiu

20 de maig de 2019. La Diputació consolidarà la província de Castelló com a destinació ineludible de La Vuelta Ciclista a Espanya i, amb això, atraurà grans oportunitats turístiques i de desenvolupament al territori a través del seu programa Castelló Escenari Esportiu. Així s'ha constatat en la reunió que han mantingut el president de la Diputació, Javier Moliner, junt amb el director general de La Vuelta, Javier Guillén, i l'alcalde de Llucena, David Monferrer, i la seua posterior visita al Mas de la Costa com final èpic de la competició. I és que, la que és ja la segona carrera més vista del món tornarà a impulsar la província com el millor escenari esportiu en les seues dues etapes els dies 29 i 30 d'agost. Milions de persones de 189 països del món coneixeran l'oferta turística de Castelló a través d'aquest gran esdeveniment del ciclisme internacional. 

El president de la Diputació, Javier Moliner, ha posat l'evolució viscuda en el cicloturisme de Llucena com a exemple visible de les grans oportunitats que ja ha generat aquesta competició, motiu d'orgull per a tota la província. “Enguany La Vuelta torna a Castelló, amb la força i la intensitat en què ho ha fet en les edicions anteriors, i enguany amb la personalitat que li dóna un final com aquest, un final que ja ha escrit el seu nom junt amb els finals del ciclisme al nostre país, i que enguany repetirà marcant aqueix caràcter èpic de La Vuelta en una primera setmana en què marcarà el relat esportiu del que ocórrega després”.

En aqueix sentit, Moliner ha subratllat el fet que “per a nosaltres ha estat una oportunitat treballar junt amb La Vuelta per a promocionar el nostre territori, i de forma especial fer-ho ací a Llucena del Cid junt amb l'Ajuntament per a recolzar que un lloc que té unes possibilitats turístiques espectaculars trobe en l'esport una plataforma de llançament i promoció que el ciclisme li pot donar, que li permet entrar a milions de llars ensenyant les bondats del paisatge d'aquesta zona i permetent una promoció de Llucena del Cid que una altra vegada, aquest 2019, tornarà a tindre el seu dia gran junt amb La Vuelta. Hem fet una aposta molt gran de suport al ciclisme perquè entenem que La Vuelta supera l'esportiu per a entrar en una gran plataforma de difusió turística i gràcies a La Vuelta l'interior de Castelló especialment té molts més adeptes, millors coneixedors i ambaixadors gràcies al grau de difusió que La Vuelta ens ha permés”.

Els nostres pobles ja noten els beneficis de ser seu d'un dels esdeveniments esportius més seguits del món. Des que el Mas de la Costa va ser final d'etapa fa dues edicions, Llucena ha vist com és permanent el pas de ciclistes que vénen a disfrutar d'aquesta ruta i, amb això, tots els beneficis que suposa per als seus establiments”.

Així, el president ha assegurat que “La Vuelta és oportunitat directa en el seu desenvolupament per tot el desplegament tècnic i humà que suposa, però sobretot és riquesa i posicionament a mitjà termini. A la província de Castelló ja estem comprovant el que suposa per al territori aqueix posicionament, i continuarem apostant perquè Castelló siga cita ineludible en la nostra competició internacional més seguida a tot el món”.

Cal assenyalar que les dues etapes de La Vuelta que recorreran la província mostraran la dualitat mar-muntanya com el millor dels seus atractius en un recorregut que acumula 318 quilòmetres.

En aqueix sentit, Moliner ha agraït al director general de La Vuelta “la seua especial sensibilitat amb Castelló per a aconseguir amb el treball que hem dut a terme durant aquests anys que més que La Vuelta passe per Castelló, que Castelló siga protagonista en La Vuelta”.

El director general de La Vuelta, Javier Guillén, ha agraït a la Diputació i a l'Ajuntament de Llucena “gràcies a la seua aportació amb el Mas de la Costa han ajudat a fer que La Vuelta siga més rica, més espectacular, entretinguda, i sobretot perquè si quelcom necessita un esdeveniment són icones, referents, i el Mas de la Costa és un d'ells. Els ports curts, intensos i quasi impossibles formen part de l'entitat de la carrera, i per això sempre que tenim l'oportunitat ho fem. No és fàcil trobar llocs com el Mas de la Costa, per això gràcies a la Diputació i a l'Ajuntament per la proposta que al seu dia van fer. El que ix bé cal repetir-ho perquè isca millor, i després del 2016 era necessari tornar en 2019. Una arribada més coneguda, la pura èpica del ciclisme, i en ser una etapa de primera setmana ens servirà per a tindre claus d'esforç, els corredors vindran prou sencers i això contribuirà a l'espectacle de l'etapa. I l'entorn, tota la província de Castelló serveix per a la promoció esportiva i turística, i també l'acostament a tota la gent de Castelló que tan bé ens rep. Si en el 2016 va ser un èxit, estic convençut que després d'enguany aqueix èxit serà exponencial i tornarà a repetir-se”.

L'alcalde de Llucena, David Monferrer, ha agraït “a la Diputació i a La Vuelta l'aposta pel nostre municipi i que La Vuelta torne a Llucena. Això vol dir que la primera vegada va eixir bé i és el millor aparador que tenim a nivell turístic per a exportar les bondats del nostre territori. Procurar que la gent vinga a conéixer-nos i que s’emporten bon sabor de boca, desitgem que torne a ser tot un èxit”.

La millor campanya publicitària per a la província de Castelló

Al marge dels beneficis directes que suposa el desenvolupament de La Vuelta a la província, cal tindre en compte l'important impacte publicitari sobre la marca turística de la província, ja que el seguiment de la competició arriba a 190 països del món, implica en cada etapa a 2.500 professionals i 1.400 periodistes acreditats de 26 països diferents.

Tal com ha assenyalat el president Moliner, “és, sens dubte, un dels millors espectacles del món i la millor campanya publicitària que un territori únic com el nostre puga somiar. Comptarem enguany per primera vegada amb la imatge icònica d'Ares del Maestrat per al nostre turisme”.

Altres xifres que il·lustren aqueix gran impacte mediàtic que tindran les dues etapes sobre la imatge turística de la província són la retransmissió per televisió de sis hores en directe a 190 països a través de 37 canals i els més de 30 milions de visites que es produeixen a la web, de les que el 70% són de públic estranger.

Dues etapes per 22 municipis del millor escenari esportiu

La Vuelta arribarà a la província de Castelló en la seua sisena etapa des de la població terolenca de Mosqueruela. El primer municipi castellonenc en la ruta ciclista serà Vilafranca, per a continuar per Catí, Vilar de Cans, la Torre d’en Besora, Culla, Benassal per a tindre un final d'etapa inèdit en Ares del Maestrat.

La setena etapa serà protagonitzada íntegrament per territori castellonenc. Amb eixida a Onda, un interessant recorregut per la costa i l'interior castellonenc portarà els corredors als municipis de: Castelló, Benicàssim, Almassora, Borriana, Nules, la Vall d’Uixó, Chóvar, Eslida, Aín, l'Alcúdia de Veo, Tales, Fanzara, Argelita i Llucena que repeteix com  final d'etapa èpic en el Mas de la Costa. En total són 22  municipis castellonencs els que seran protagonistes d'aquesta gran festa de l'esport a la província.

Reforç de #CSEscenariEsportiu

El president Moliner ha assegurat que “un gran esdeveniment com és La Vuelta al nostre país consolida la nostra aposta per l'esport com a gran plataforma per a donar a conéixer les excel·lències del nostre territori i com gran dinamitzador de la vida dels nostres pobles durant tot l'any”.

I és que és important recordar que aquest programa de la Diputació ha permés enguany dinamitzar els municipis de Castelló amb més de 300 competicions de distints rangs i disciplines que han revertit en un impacte econòmic superior als 13 milions d'euros.