La informació de serveis és la més demandada per la ciutadania

La informació de serveis és la més demandada per la ciutadania
28 d'Abril de 2019

La Diputació de Castelló referma amb el ‘Siri Provincial’ DipcasBot aquesta innovadora forma de comunicar-se amb la ciutadania en el seu compromís de ser cada dia més eficaç i transparent amb aquest pioner assistent

28 d'abril de 2019. La Diputació de Castelló referma amb el ‘Siri Provincial’ DipcasBot aquesta innovadora forma de comunicar-se amb la ciutadania en el seu compromís de ser cada dia més eficaç i transparent amb aquest pioner assistent. Des de la seua posada en marxa a finals del passat mes de febrer, ha sigut precisament la informació de serveis referent als municipis de la província la que més han sol·licitat les persones usuàries del DipcasBot. Les farmàcies de guàrdia, la previsió del temps, la programació cultural o esportiva als pobles de la província són algunes de les més comunes peticions de les persones usuàries. Així, entre les últimes 1.000 peticions d'informació al DipcasBot, un 22,3% es corresponen amb informació meteorològica, un 27,8% amb farmàcies de guàrdia i un 11,1% amb informació d'esdeveniments culturals i esportius a la província. També apareixen, en menor percentatge, les Unitats de Respir Familiar en un percentatge del 3% o també en un percentatge semblant, d'entorn del 3%, la relativa als centres mèdics a la província.


 

Així ho ha explicat el diputat provincial de Transparència i Modernització, Luis Martínez, el qual ha assegurat que “el major benefici d'aquesta eina és que atén de forma àgil, simulant una conversació, qualsevol petició que faça qualsevol persona els 365 dies a l'any i les 24 hores del dia establint-se com un canal de comunicació directa amb la ciutadania”.


 

En aqueix sentit, ha remarcat que “amb aquest canal canviem en la resposta a la ciutadania el 'torne vosté demà' per un 'sí, ara mateix'”.


 

Si qualsevol usuari busca DipcasBot en Telegram ja pot començar a xatejar amb l'assistent i sol·licitar-li qualsevol informació i procediment i obtindre una resposta en temps real.


 

“Som la primera Diputació, la primera administració pública a la província i una de les primeres a Espanya a incorporar aquesta tecnologia com a canal de comunicació amb la ciutadania. Innovar per a sumar valor al territori és la premissa que ens acompanya cada dia i que mou el nostre inconformisme, perquè sempre es pot millorar”, ha assenyalat el diputat.


 

En aquesta primera fase de desenvolupament, a la què s'aniran incorporant funcions de forma gradual, es pot consultar en directe informació útil com ara farmàcies de guàrdia, la previsió meteorològica, els centres mèdics de la província, la xarxa d'Unitats Respira de la Diputació, l'agenda provincial d'esdeveniments o accedir a les principals instàncies de la institució provincial.


 


 

Una trajectòria reconeguda a nivell nacional

L'aposta de la Diputació de Castelló per una contínua modernització a través de criteris d'innovació pública i transparència l’ha portat a ser reconeguda ja en diverses ocasions, la més recent aquesta mateixa setmana amb la nominació als premis del IX Congrés Nacional d'Innovació i Serveis Públics CNIS 2019 en la categoria de la millor solució corporativa d'adequació de la nova Llei de protecció de dades personals i garantia de drets digitals i la del millor innovador públic. Es tracta d'un reconeixement a l'esforç de la Diputació per introduir en el seu funcionament diari la millor aplicació d'aquesta normativa a favor dels ajuntaments i ciutadania de la província.


 

Una Diputació més útil

La creació d'aquesta pionera eina confirma el treball del Govern provincial per convertir la Diputació en una administració tecnològica i digital referent a Espanya, de cara a oferir el millor servei a tota la ciutadania i ajuntaments de la província, en el seu compromís amb el retre comptes.


 

Amb això, el DipcasBot se suma a altres fites de la Diputació en matèria d'innovació pública i transparència, com van ser al seu dia el Portal de Transparència, la nova pàgina web, l'activació dels canals de xarxes socials de la Diputació, eines de localització geogràfica disponibles en la web, l'arxiu digital, o la seu electrònica. Un treball que li ha permés liderar els nivells de transparència entre les diputacions de tota Espanya, però a més, i sobretot, reduir temps de resposta a la ciutadania i ajuntaments, agilitzar la seua actuació al màxim i dotar de total transparència la seua actuació diària, retent compte de cada euro que gestiona.